webForumDet fria alternativet

iBook på väg!

macOS

60 svar · 1 376 visningar · startad av Gislaved.net · sida 3 av 4

Frågan, av Gislaved.net

Japp, nu har jag äntligen lagt in en beställning på en ny 12-tums iBook G4. Den kommer någon gång i mitten på nästa vecka, enligt inWarehouse. Jippie! :e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Peeer skrev:

BlueSaint skrev:

Tänkte bara berätta att ni inte bör lita alltför mycket på var leveransen är för tillfället. Den tjänsten brukar inte stämma och uppdateras speciellt bra, står det att datorn är i Taipei kan den istället levereras samma dag.

Nej apples egna verkar vara lite halvtaskig (dvs. den som är aktiv medens "Kuehne & Nagel" har hand om transporten). Nu har tnt tagit över och deras tracker verkar vara mer väluppdaterad.

Japp, jag har för mig att det är en mer trovärdig källa.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Och precis ringde posten på och väckte mig, dem hade ett sött litet paket :D

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Heh, även jag fick idag mitt lilla paket. Ända hem till dörren faktiskt :)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

hur betalade ni? jag körde in på nåt bankgirokonto i fredags som sagt. när bör jag ha fått bekräftelse på att slantarna rullat in? :)

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Betalkort använde jag mig av. Gillar verkligen föreningssparbankens e-kort. Känns väldigt bra att slippa lämna ut ett "äkta" kortnummer (Som jag dessutom inte har). :)

hmm, jag har föreningssparbankens VISA-kort men det ville den inte acceptera.

antar att det är för att adressen som jag har kortet skrivet på inte är detsamma som varken beställningsadressen eller leveransadressen...

dock utformade den felmeddelandet som att föreningssparbanken inte var godkänd.

Åhhh, vad fin den är :D

Äntligen :) Fick den för några dagar sedan, men först nu som jag fått bredbandet också. Gick snabbt att fylla hårddisken. Skulle ha tagit 60GB, men jag får ta bort lite tjaffs jag aldrig kommer att behöva. Tony hawk och halva ilife till exempel hehe. Och typ 1GB skrivarinställningar ;)

Ska fixa mer RAM i morrn också. Samt en musmatta. Sedan är det inte mycket jag saknar. Möjligen en trådlös mus :)

Nu ska jag surfa vidare :e

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu levereras ifrån fabrik. Inom de närmaste dagarna kommer du att bli kontaktad av transportföretaget för att avtala tid för leveransmottagandet.

Weee! 12" iBook på väg hem till mig med. :D :D :h

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Grattis, och välkommen till klubben.

Jag gratulerar till ditt köp av en iBook.

Medlem sedan aug. 2000374 inlägg

Gislaved.net skrev:

Det tar väl en väldans tid att få saker via Applestore? När jag väl har beställt vill jag ha mina grejer så fort som möjligt, så det var aldrig läge att gå via Applestore.

Oftast när Apple inte kan leverera så kan inte underleverantörerna heller leverera. Apple har alltid problem med tillgången på nya produkter, själv fick jag vänta ~ 45 dagar på min PowerBook.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Fan vad skönt! Har ju våta drömmar om den där datorn numera ju! :e

Out For Delivery HELSINGBORG, SN, SE 28 Sep 2004 03:47

Tror ni den kommer idag eller imorron? Hur var det för er?

Jepp, den kom idag.
Så trevligt Os x är. :D

gratulieren :D maila mig om du vill ha lite kul OS X-prylar ;)

Grattis till iBooken!

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Gislaved.net skrev:

Qimen skrev:

Är man student så får man 10% rabatt hos Applestore via csn/mecnet. :)

Japp, men att vänta på leveransen över en månad är ändå inget alternativ. iBooken ska användas i företaget inte till studier i första hand.

Jag fick min iBook G4 från Apple-store på 6 arbetsdagar. ;)

Medlem sedan okt. 2001551 inlägg

Jag e sugen på en ibook också.. enda som avskräcker är att köra adobe cs på en 12"-skärm.
Det e nog bäst å vänta.. apple borde uppdatera ibooken snart.

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

mwin skrev:

Jag e sugen på en ibook också.. enda som avskräcker är att köra adobe cs på en 12"-skärm.
Det e nog bäst å vänta.. apple borde uppdatera ibooken snart.

Det finns ju iBook med större skärm om du tycker att det är viktigt. Jag kopplar in min till en extern skärm när jag sitter på jobbet.

Medlem sedan okt. 2001551 inlägg

men båda e spärrade till 1024x786.. men vad jag läst så kan man gå förbi det ganska enkelt med nåt program. ifall det går så e nog 12" helt ok.
jag måste nog till kullander&kullander å ta en titt nu.

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)