webForumDet fria alternativet

XENIUM bra eller dåligt?

Datorhårdvara

3 svar · 228 visningar · startad av Coccozz

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg
Frågan#1

Hej!
Jag är lite n00b på området med moddade xbox, men önskar köpa ett chipp till min älskling, främst för att jag längtar efter att få en mini HTPC. :P
I vilket fall så vill jag då ha ett chipp som jag kan växa i dvs. ett ganska bra chipp, dock inte för krångligt att installera i xboxen, så mina ögon har fallit på XENIUM med lödfri adapter.
Finns det någon här som har erfarenhet av ett XENIUM chipp, hur det funkar och hur det är att installera.

/Vet ej om detta är rätt forum. Om inte så får väl de underbara moderatorerna rätta till efter en slarver som mig.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Re: XENIUM bra eller dåligt?

Coccozz skrev:

/Vet ej om detta är rätt forum. Om inte så får väl de underbara moderatorerna rätta till efter en slarver som mig.

japp, min hedersvärda uppgift här i världen :e

Tråden flyttades från Cafét.

Medlem sedan juni 2001845 inlägg

Själv kör jag xecuter 2 men det e lite gammalt har jag hört...
kolla psxcare's forum --> http://forum.psxcare.com/support/ där finns mycket info när det gäller moddning av xbox och andra consoler!

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag har också xecuter 2 pro, fastlött. Jag satte in ett XBIT i syrrans xbox för någon månad sedan och det var lite bökigt, men efter en timmes meckande och en "bluebios" så funkade det. Rätt jobbigt å hitta rätt kontakt med moderkortet och chippet, det är inte direkt stora punkter man ska fästa chippet mot, he he.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)