Vad jag vet har jag inte gjort några förändringar men min skrivare som fungerat bra i över ett år verkar nu ha försvunnit. Inte själva skrivaren givetvis :) men installationen. När jag tar "Skriv ut" står det "Ingen skrivare har installerats..."
Visst skulle jag kunna installera om den men när jag klickar in i mappen "skrivare och fax" så är den helt tom. På vänster sida finns dock en meny men klickar jag på "Lägg till skrivare" där så får jag bara upp ett felmeddelande där det står att "Åtgärden kunde inte slutföras".
Jag fattar ingenting - vad ska jag göra när det inte går att installera den på nytt?
Jag har försökt med allt nu. Inget vill fungera. När jag försöker installera den genom "ny maskinvara" så får jag upp att porten är okänd men jag får inte ange någon port någonstans. Funderar på om en del av hårddisken kan ha gått sönder?
Det där såg lovande ut men jag får felmeddelande när jag klickar på File, Server Properties. Det går inte komma in där.
Så då installerade jag den här cleanspl.exe som det står om men när jag kör den får jag upp detta: "unable to get the sub key names of the registraty key"
Ditt system verkar vara ganska ostabilt måste jag säga.
Har du nån system restore point du kan använda kanske?
Har du provat köra ad-aware, antivirus program för att kolla att du inte har nåt skit på din dator?
Ja, jag håller med om att det verkar ostabilt vilket är lite konstigt då jag bytte os för bara några månader sedan och tycker inte att jag gjort något konstigt sedan dess. Kruxet är att jag tyvärr inte är speciellt kunnig på sånt här så jag förstår inte ens vad du menar med system restore point. Min bror brukar hjälpa mig när jag ska installera om hela burken (byta os) men han är upptagen nu och ska utomlands i 3 veckor.
Antivirusprogrammet har jag nyss kört igenom och den hittade inget, sen har jag givetvis en brandvägg. Ad-aware var länge sen jag körde, ska titta igenom det.
When you click Start, and then click Printers and Faxes to try to view your printers, no printers appear even though you have a printer installed. If you click Add a printer, or if you try to print, you may receive the following error message:
Operation could not be completed.
As a result, you cannot add a printer.
stämmer EXAKT in på min dator.
Däremot verkar det tämligen komplicerat att åtgärda det så jag får nog vänta 3 veckor tills hjälp anländer på plats :)
Tack för alla Era tips och trevlig helg!
/Lena
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25