webForumDet fria alternativet

Sony Ericsson T 310.

Mobiltelefoner

7 svar · 282 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Är den värd 400:-?

Har ev en möjlighet att köpa en...

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ny eller begagnad?

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Det är helt klart värt att köpa en T310, ny eller begagnad, för 400;-. Visst är den lite seg i menyerna, telefonboken och när man läser SMS, men i övrigt är det en helt ok telefon; speciellt för det priset!
För det priset kanske du ska se efter om den är blockerad, eller operatörslåst innan.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Har själv en T310 och e hel nöjd med den.
Helt klart värd 400:- ifall den e hel och fungerar som den ska...

400:- för en ny T310 är ett bra pris, kanske också om den är begagnad mot att den då är välvårdad och med uppdaterad mjukvara (som i och för sig enligt rykten inte gör särskilt mycket nytta men ändå, den ska finnas där). Jag har också en T310 och är väl på det hela taget nöjd med den men det som PersianBulldog nämner (segheten i menyer, SMS osv) sänker betyget rejält. Hade jag vetat det jag vet idag så hade jag inte köpt den överhuvudtaget.

Jag saknar min Nokia 6210... ;)

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Hade en T310 nu senast innan jag bytte till 3G och den funkar väll men inte mycket mer.

Min är uppdaterad och skillnaden är väll i sort sätt bara att den då har kalender, vilket jag dock hade nytta av.

Ska du inte ha den till mer än att ringa och sms:a med så funkar den.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Poffe skrev:

Det är väl iofs vad man brukar använda en telefon till. ;) Nåja, annars kan man ju skicka och ta emot email också med T310. Plus att den är trebands. Trevligt om man har vägarna över pölen någon gång. Klart användbar telefon.

Poffe skrev:

Men det bör ju påpekas att det är ett helt projekt att skriva ett SMS, framförallt om man måste börja gräva i telefonboken efter numret. Jag citerar mig själv:

Jag själv skrev:

Skräckexemplet är ju när man ska skicka ett SMS på min T310. När man skrivit klart så är det hela sju knapptryck (om man måste bläddra efter numret) tills det att meddelandet går iväg. Det är inte smidigt.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)