Hade tänkt att skaffa mig en egen digitalbox för att kunna se på tv3 och ztv. Vill däremot inte betala de 159 kronorna i månaden som Boxer vill ha utan tänkte satsa på en utan krav att binda upp sig. Har ni några tips på en bra digitalbox under 1500 kr?
Någon som har erfarenhet av den. Och en kanske dum fråga, finns det ett uttag så man kan sätta i ett kort om man ångrar sig och vill se tex Canal + osv.
Satt precis o läste en helsidesannons i DN om just Boxer, där står det väldigt luddigt i en "kludd" 159:-/månad. Men... vad får man egentligen för det?
Längre ner på sidan står det att man måste ha en digitalbox o priser info hittar du hos din handlare...
Vidare har dom ett "schysst" system med startavgifter, halvårsavgifter samt månadsavgifter, Yippie!
Ska det vara så jäkla svårt för en del att uttrycka sig i klarttext?
För att återgå till smurjas fråga så är väl den där boxen billig men begränsad. Jag tror som sagt inte den kan uttnyttja någon form av programkort.
Det förstår du väl att de inte kan. Då skulle du ju kunna se vad det egentligen kostar.
:e
Kolla på https://www.boxer.se där finns det bättre information. Om jag förstår det rätt så är det 159:- i månaden för att se de 10 vanligase kanalerna, utöver de fria då. Men du behöver utöver det köpa en digitalbox. (1000 > 5000 kr) och sedan startavgiften på några hundra. Det var väl inte så krångligt. :)
Ja, än så länge. Men i framtiden kommer ju det annaloga marksända nätet att släckas ner. Regeringen har spikat ett datum då det annaloga ska släckas, kommer dock inte ihåg när.
Ja, än så länge. Men i framtiden kommer ju det annaloga marksända nätet att släckas ner. Regeringen har spikat ett datum då det annaloga ska släckas, kommer dock inte ihåg när.
Jo, men då kommer boxarna säkert att prissänkas. (Antar jag)
Regeringen har beslutat att det analoga marknätet ska släckas i februari 2008.
Kolla på https://www.boxer.se där finns det bättre information. Om jag förstår det rätt så är det 159:- i månaden för att se de 10 vanligase kanalerna, utöver de fria då. Men du behöver utöver det köpa en digitalbox. (1000 > 5000 kr) och sedan startavgiften på några hundra. Det var väl inte så krångligt. :)
Jag har kikat där och tror mig iofs förstå upplägget, men antingen har jag missat något eller så är det helt enkelt bara en kampanj att få folk att teckna sig för ett abonnemang i tron att det är ett extrapris eller dylikt, vilket det tydligen på inget sätt är.
För att se en del av de kanaler som erbjuds, de "fria" behövs ju som sagt bara en box, vill man däremot ha något av betalpaketen måste man även betala startavgift för korttet samt hyra för det "tomma" kortet, samt sen slutligen hyran för just det programpaket man valt.
Om det suger? Jo, inte så konstigt att folk väljer det mindre lagliga alternativet med piratkort.
LeonL skrev:
Clas Ohlsson säljer en digitalbox för att se det kostnadsfria marknätet som inte kräver några som helst kort o.d.
Men räcker det inte med en TV? :q
Finns det tv-apparaater i nuläget som kan ta emot de digitala sändningarna? (Det finns det vär iofs antagligen, tydligen.)
Det förstår du väl att de inte kan. Då skulle du ju kunna se vad det egentligen kostar.
:e
Jo, lite krångligare än så är det, kortavgift på 248 kr/halvår tillkommer nämligen:
BOXERPAKETET: 159 kr/månad
Teckna ett 12 mån eller 24 mån abonnemang på ovanstående abonnemang.
På din första faktura tillkommer en startavgift om 395 kr. I denna avgift ingår kortavgiften för första halvåret därefter debiteras kortavgift med 248 kr/halvår.
Totalkostnad för Boxerpaketet 12 mån abonnemang, år 1: 2551 kr. Totalkostnad för Boxerpaketet 24 mån abonnemang, år 1 & 2: 4955 kr.
Jag vill minnas att TV3 och ZTV är gratis på obestämd tid. De kommer alltså beläggas med avgift om ett tag, men ingen vet när.
Jag är själv ute efter en digitalbox men jag vill kunna följa blåvitts matcher och då verkar det som att Canal+ är enda kanalen som sänder matcherna. För att få Canal+ måste jag köpa till en massa andra kanaler som jag ö.h.t inte är intresserad av. Så det är en jungel det här.
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25