webForumDet fria alternativet

Elkabel

Datorhårdvara

7 svar · 478 visningar · startad av stork

Medlem sedan juni 2001239 inlägg
Frågan#1

Hej

Ingen direkt fråga för hårdvaruforumet kanske, men jag kunde inte hitta något bättre.

Jag skulle vilja ha en elkabel till nätaggregatet på ca 20 cm. Finns det? Jag har sökt runt på de största internetbutikerna men där är elkablarna 1,5 meter till två meter långa.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Gör en egen eller linda upp en 1,5m-kabel? :)

Medlem sedan juni 2001239 inlägg

ju jag lindar ju nu men det ser inte snyggt ut. skulle gärna vara beredd att betala en slant om man kunde köpa. Vill inte göra en egen. För komplicerat för min del.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Gå till en datorbutik och fråga ifall dom inte kan fixa en åt dig, Ifall det nu inte finns färdiga...

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

stork skrev:

ju jag lindar ju nu men det ser inte snyggt ut. skulle gärna vara beredd att betala en slant om man kunde köpa. Vill inte göra en egen. För komplicerat för min del.

Komplicerad?? två tåtar och en jord. (vit, svart(blå) och gulgrön(jord))

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Problemet är att det måste vara en certifierad som skruvar ihop sladden, annars gäller inte garantier osv. Låter sjukt då det är busenkelt att göra själv. Men kontakta en elbutik eller en elektriker och de fixar dig så lång sladd du behöver och du får den gjord av en certifierad elektriker.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

CyberPet skrev:

Problemet är att det måste vara en certifierad som skruvar ihop sladden, annars gäller inte garantier osv. Låter sjukt då det är busenkelt att göra själv. Men kontakta en elbutik eller en elektriker och de fixar dig så lång sladd du behöver och du får den gjord av en certifierad elektriker.

Ehh nej, det rör bara fasta instalationer, "lampsladdar" får alla fixa.

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

OK, då har nog reglerna ändrats. Men då är det ju bara att gå till närmaste elbutik och köpa de antal meter man behöver och kontakterna i vardera änden.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)