Jag har ett litet trådlöst nätverk hemma och har funderat ett tag på hur jag ska koppla in min stereo. Det bästa för mig vore ngn slags manik som man trycker in i line-in och som tar emot data trådlöst ifrån en av datorerna. Finns det ngr sådana manicker?
Eller kanske ngn annan kul lösning? Jag vill inte ha någon sladdförbindelse då jag flyttar runt burkarna med jämna mellanrum!
Ja det var ett sätt, fattade jag det rätt så ska jag koppla manicken till datorn och sedan ta emot radiovågorna med vanliga radiomotagaren på stereon?
Då har du fattat fel. Den arbetar inom området 2,4~2,4835 GHz. Det tar inte din radio emot. Därför använder du en speciell mottagare avsedd för ändamålet.
Det verkar ju bra, det enda som är lite störigt är att man måste ha med sig en manick till datorn hela tiden. Finns det ingen motagare som kan koplas till wlanet och direkt till stereon?
Det kommer även en ännu häftigare trådlös sak från Linksys som kan ta in media (CD, MP3 mfl) från en dator i nätverket eller koppla upp sig själv på internet via LAN (ca 2000 kr enl Ny Teknik).
Det kommer även en ännu häftigare trådlös sak från Linksys som kan ta in media (CD, MP3 mfl) från en dator i nätverket eller koppla upp sig själv på internet via LAN (ca 2000 kr enl Ny Teknik).