Hur mycket pengar ska man lägga ut på högtalare nu för tiden tycker ni.
Jag funderar just nu på att köpa nytt. Men jag undrar om det finns högtalare som fungar ihop med både datorn och / eller DVD spelare. Det skulle vara mycket praktiskt för min del.
Omöjligt att svara på, vissa nöjer sig med ett par för 198:- andra föredrar 5.1(eller "värre") för ett par hundra tusen ;)
Men om du är "normalanvändare"(?) så någon stans från 500:- för stereo till 3000:- för 5.1
Om du vill att de ska ge en fin upplevelse när det gäller dvd, får du nog tänka dig åtminstone 3000+. Ställer du dessutom krav på att det ska vara ett 5.1-system, rusar priserna iväg betydligt mer. Men allt beror ju på vilka krav man har. Provlyssna högtalare i olika prisklasser, så du får en känsla för hur mycket kvalitet du får för pengarna. Det är just det där med dvd-spelare som ställer till det med kraven. Ser man på en film, eller lyssnar man på musik, ställer man normalt betydligt högre krav på ljudet, än när man spelar ett datorspel.
mmm. hur är det med samkörning dator och DVD då? Går det?
Du får koppla datorn till förstärkaren/receivern. Det går utmärkt med helt vanliga signalkablar. Du kan eventuellt behöva en adapter, då många ljudkort ofta bara har 3,5mm-uttag för ljudet.