webForumDet fria alternativet

Pris för nätverksinkoppling?

Webbhotell & domäner

13 svar · 602 visningar · startad av Nexus86

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
Frågan#1

Jag har just blivit erbjuden att koppla in nätverk med tillhörande ADSL åt en förening och de erbjuder dessutom en ersättning. Vad jag nu vill veta är hur mycket jag borde ta betalt för det hela. Det är ju inte varje dag någon ber en om något sådant. ;)

r/ Var mycket svårt att placera detta i ett forum.

Medlem sedan feb. 2003193 inlägg

Ersättning .... beroende på vad det för förening!! Är det en idrottsförening så skulle jag inte ta någon ersättning om jag var med i föreningen. De är ju ideela faktiskt! Men är det typ Socialdemokratiska eller finska föreningen så skulle det kosta kulor :-)

Är det inkl. moms/arbetsgivaravgift eller utan du skall ha ersättning med?

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg

200:-

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

P skrev:

200:-

Hmm, du kan ju kolla vad en konsult tar för samma arbete ;)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

hur omfattande är det? hur många kontor? är det långt mellan utagen? ska du dra TP själv?

Föreningen är en förening för handikappade och jag är inte med i den själv. ;)

Det är inte vidare omfattande. Det är 3 datorer som behöver maskinvara för att klara trådlösa nätverk (trådlösa nätverkskort) vilket jag ska köpa in åt dem, installation av Router och ADSL samt installera skrivare på alla datorer.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Eftersom det är en förening (vilka oftast inte har för bra ekonomi) så hade jag låtit dom betala vad dom kan. Tar ju inte så lång tid det där, 1 timme max.

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Ta en kopp kaffe och en bulle för besväret.

Medlem sedan jan. 2003252 inlägg

Lat dem skriva ett fint brev hur bra du gjorde jobbet istället. Det är mer värt.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

f-n en man måste ju äte, ta iaf en lunch för det, tänk på att avsäga dig all support sen oxå, eller iaf ha ett "avtal" om när dom får ringa ...

Medlem sedan feb. 2003193 inlägg

Jag håller med ... ta en lunch och be dem skriva ett tackbrev för besväret. Det är alltid fint!

MickeA.com: Kolla vad en konsult kostar skrev du!!! Hade de velat ha en konsult och velat betala för en så hade de säkert ringt en konsult från början!

Sätta upp ett trådlöst nätverk är ju inte det svåraste man varit med om :-) Så jag instämmer med att det tar max en timme!!

Tack för alla svar! :)

Jag lyssnar nog på era åsikter och ber om ett fint papper om hur bra jag gjorde jobbet. Eftersom att jag snart ska ut i arbetsmarknaden kan det ju vara bra att ha. :)

Vet inte vilket av svaren jag ska acceptera som svar då flera påpekade samma sak så jag tar det sista men ni andra har hjälpt minst lika mycket. :)

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

harry_boy skrev:

...Hade de velat ha en konsult och velat betala för en så hade de säkert ringt en konsult från början!

Du tror inte att jag kanske sa så för att vederbörande skulle få en uppfattning om hur man kan ta betalt?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Tråden flyttas från Förmedling av jobb & tjänster.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)