webForumDet fria alternativet

CD-skivor i visitkortsformat?

Program & appar

3 svar · 551 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Sitter och funderar på om det inte vore smidigt att ha CD-visitkort i marknadsföringen på jobbet. De man kan köpa på Clas Ohlsson kostar ~100:- för 10-pack och rymmer 50MB. Då får man lätt plats med det nödvändigaste. Billigt och smidigt format vad det verkar.

Frågan är dock vad för tänkbara problem som kan dyka upp med formatet. Visst, slot-in-läsare är ju bara att glömma men hur är det annars? Enligt ett rykte så varnar del tillverkare för att köra den här typen av skivor i läsaren då lasern tydligen "bränner" på ställen där den inte skall "bränna".

Så vad säger ni om CD-visitkort?

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

När jag var på Cebit för 2 år sen så var där ett företag som gjorde just visitkort... tryckte information på sidans omslag + företagets hemsida& en egen webbrowser... som du säger "slot-in-läsare" är inget att ha till detta :e Har själv köpt cd-visitkort och provat... fungera bra tycker jag... har aldrig varit med om att läsarens laser läser fel :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Okej. Tackar för det svaret. Jag ska nog slå till både till jobbet och privat. Perfekt format för att överlämna CV och så vidare. :)

Medlem sedan juni 2001239 inlägg

Japp, jag hade däremot ett problem med flera felbränningar när jag använde sådana kort.

Gör inte samma misstag som jag bara och ha det i plånboken för när jag hade den i bakfickan o satte mig... ni kan lista ut själva vad som hände...

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)