JoppEx skrev:
Xp är bara ett jävla barnprogram =) Kör win 2k istället!
Varför skulle det vara ett barnprogram :OO
73 svar · 2 745 visningar · startad av kajus · sida 3 av 4
Jag har haft XP ett tag och måste säga att det är ruskigt dåligt och instabilt. Mitt senaste problem är att Internet Explorer och Outlook Express inte kan visa webbsidor och ta emot mail. Uppkopplingen är det inget fel på. Det måste vara något med programvaran. Någon som har haft något liknande problem som skulle kunna komma med något förslag? En annan fråga jag har är hur man gör startdisketter
Läs frågan i sin helhet →JoppEx skrev:
Xp är bara ett jävla barnprogram =) Kör win 2k istället!
Varför skulle det vara ett barnprogram :OO
Usch för xp. hade det installerat på min dator under en period av 2 veckor, sen bytte jag upp mig igen till win2k. hade mer problem med xp än jag har med windows millenium (vilket många har väldiga problem med tydligen :) ) Det var instabilt och segt. Jag som pysslar med 3D kunde ju glömma att arbeta under stabilt system med xp.
Vikör xp i skolan och har ofantliga problem här med. Dålig minneshantering. Har man photoshop och dreamweaver igång, så går resten segt som sirap, program dör pga dåligt med minne trots att man alldeles nyligen startat om eller startat upp datorn.
Jag ser inga fördelar med xp som gör att jag kommer byta ner mig igen :)
visslaren skrev:
Usch för xp. hade det installerat på min dator under en period av 2 veckor, sen bytte jag upp mig igen till win2k. hade mer problem med xp än jag har med windows millenium (vilket många har väldiga problem med tydligen :) ) Det var instabilt och segt. Jag som pysslar med 3D kunde ju glömma att arbeta under stabilt system med xp.
Vikör xp i skolan och har ofantliga problem här med. Dålig minneshantering. Har man photoshop och dreamweaver igång, så går resten segt som sirap, program dör pga dåligt med minne trots att man alldeles nyligen startat om eller startat upp datorn.
Jag ser inga fördelar med xp som gör att jag kommer byta ner mig igen :)
Låter som dåligt konfigurerade datorer, jag säger det igen XP har win2ks NT kärna!
Adobe är kända för att skriva riktigt sunkiga produkter till Win2k-miljön...
Jobbar man med grafik vette tusan om inte Mac är att föredra fortfarande beroendes på just att Adobe suger fett...
Finns det något annat operativsystem än gentoo?
http://www.gentoo.org
Jo som sagt, winxp kräver sitt underhåll för att det ska funka som man vill. Bara installera och använda? nej skulle inte tro det...
Tengblad skrev:
mappo skrev:
Exempel: I W98 kunde man snabbt radera en fil genom att "nästan samtidigt" trycka på DELETE och ENTER. (ENTER = JA på "är du säker"-frågan).
Detta går inte i XP. När man trycker på DELETE kommer skylten upp, men ENTER-tryckningen startar filen... grymmt irriterande!
En annan sak i XP är att det verkar ta god tid på sig att stänga processer.
Man måste vänta några sekunder innan man kan ta bort en fil man nyss haft öppen. Om man är "för snabb" klagar XP på att filen anvämds av något program. ack ack ackDet beror ju helt på vad du har för hårdvara. XP är ju inte direkt gjort för 233'or med 64mb ram. Det du nämner ovan funkar kalas på min burk.
Det du säger stämmer säkert men det som mappo säger har jag oxå upplevt på min maskin.
Du skriver
Windows XP, AMD T-Bird 900Mhz, MSI K7T-Turbo ver.3, 384ram, Geforce4 Ti4400, 150gig HD, 17" skärm
Jag skriver
AMD Athlon XP 1700+, 384mb Ram, 17" LG Flatron Skärm
Kan du förklara det? :q
Antivirusapplikation?
Håller med om att det där med att trycka på "Del" och "Enter" för snabbt är grymt irriterande.
Annars tycker jag xp funkat stabilare än nåt annat av MS operativ.. (har iofs inte testat winME men jag tror inte det knäcker XP..)
Vadå "XP är otroligt dåligt" !
Tror inte det är i xp felen ligger, beror nog snarare på den som sitter bakom spakarna ;)
Jag tycker om XP för det är snällt vid installation av ny maskinvara så länge maskinvaran är kompatibel. Enda ordentliga felet med XP har jag nämnt här. Mycket störande...
I övrigt funkar det fika, jag gillar verkligen bildvisningsprogrammet och miniatyrvisning av bilderna i Utforskaren, där kan man ju också läsa ID3-taggen på MP3-filerna. XP startar snabbt (i alla fall när man precis har installerat det, sen slammar det igen lite och går långsammare). Men vissa spel funkar ju inte i XP, det är synd.
Men överlag tycker jag att XP är bra, mycket bättre än 98 i alla fall.
Mr. N. skrev:
Enda ordentliga felet med XP har jag nämnt här. Mycket störande...
Problemet du beskriver beror på dåliga drivrutiner, och är ett sätt av XP att skydda sig mot instabilitet. Detta händer inte med drivrutiner som genomgått kompabilitets-tester hos Microsoft. Jag har skrivit mer information i tråden du refererar till.
XP suger inte alls, det är lugnt det bästa os MS skapat (Win2K var riktigt bra det också). Och de som inte tycker så beror på:
1. De vet inte hur man använder XP riktigt.
2. De sitter med sina gamla 200MHz:are och tror att man ska kunna köra Photoshop, Premiere, Quark, 3D Studio och Maya samtidigt - sluta nu.
Det är den mänskliga faktorn som avgör, det är just därför det funkar för några och inte funkar lika bra för några.
Skarre skrev:
hp skrev:
Konstigt, jag har aldrig haft ett OS som funkat bättre än XP.
Samma här. Klockrent OS! :)
kan bara instämma, Win Xp är det bästa operativsystet idag Enligt mig, har inte haft ett enda problem med datorn sen jag uppgraderade till Win XP.
:)
uppgraderade från vad?
Sico skrev:
Jo som sagt, winxp kräver sitt underhåll för att det ska funka som man vill. Bara installera och använda? nej skulle inte tro det...
Jag har inte upplevt några problem med Win XP. har fungerat helt utan problem, har fixat ett nätverk, använder tunga program som kräver mycket minne och sådant, har inte behövt ändra några inställningar över huvudtaget. och när jag ska spela, samma där inga som helst problem med dom gamla spel som jag har testat på XP,
#L# skrev:
Vadå "XP är otroligt dåligt" !
Tror inte det är i xp felen ligger, beror nog snarare på den som sitter bakom spakarna ;)
Ja, det är inte fel på operativsystemet, bara användaren som har svårt att anpassa sig till operativsystem. Ta dig tid och lär känna operativsystet, så ska det nog gå bättre...
kan bara instämma, Win Xp är det bästa operativsystet idag Enligt mig ...
Trevligare än W2k p.g.a. att fler spel fungerar, men det är enda anledningen IMO. XP Pro har t.ex. ett ruggigt dåligt SCSI-stöd för vissa hårdvarukonfigurationer (ökänt, och erkänt av MS -- fix är utlovad, men vi har inte sett någon än). Inte kul att investera i SCSI-diskar och finna att en IDE-disk hade varit snabbare.
Vad skulle dom göra?
Det är kännt att xp har många buggar