Jag har haft XP ett tag och måste säga att det är ruskigt dåligt och instabilt. Mitt senaste problem är att Internet Explorer och Outlook Express inte kan visa webbsidor och ta emot mail. Uppkopplingen är det inget fel på. Det måste vara något med programvaran. Någon som har haft något liknande problem som skulle kunna komma med något förslag?
En annan fråga jag har är hur man gör startdisketter i XP. Om man inte gör det, hur formaterar man hårddisken och lägger in ett OS?
Jag har haft XP ett tag och måste säga att det är ruskigt dåligt och instabilt. Mitt senaste problem är att Internet Explorer och Outlook Express inte kan visa webbsidor och ta emot mail. Uppkopplingen är det inget fel på. Det måste vara något med programvaran. Någon som har haft något liknande problem som skulle kunna komma med något förslag?
Pröva med att installera Internet Explorer ServicePack, om du inte redan gjort det.
En annan fråga jag har är hur man gör startdisketter i XP. Om man inte gör det, hur formaterar man hårdisken och lägger in ett OS?
Genom att boota från CD-skiva och i installationsprogrammet formatera partitionen ( XP ). Eller skapa Win98-startdisketter, och boota från dem.
Konstigt, jag har aldrig haft ett OS som funkat bättre än XP.
För att installera bootar du från CD:n, du får möjlighet att under installationen formatera och partitionera. Vill du rensa innan kan du använda en startdiskett från win98 el liknande.
Jo, det kan jag hålla med om att det funkar hyfsat efter man har installerat servicepack. Men från början funkar det jättedåligt, i alla fall för mig. Jag hade inte hunnit ladda hem servicepack förrän detta hände, och nu kan jag inte gå in på internet och ladda hem det. Men tror ni mitt problem skulle lösas om jag lade in servicepacket? För då kan jag ladda hem det från en annan dator...
Win 98 är garanterat sämre. Har man bara kompatibel hårdvara, installerar patcharna och avstår från diverse mindre bra program så funkar en dator med Win XP oerhört bra. Samma sak gäller för Windows 2000.
Jag har haft XP ett tag och måste säga att det är ruskigt dåligt och instabilt. Mitt senaste problem är att Internet Explorer och Outlook Express inte kan visa webbsidor och ta emot mail.
Det är inte så att det är någon brandvägg aktiverad?
XP är, IMHO, MS bästa OS hitintills.
anledningen till att microsoft släpte winxp va väll att de ville få ut NT kärna till de vanliga användarna...och då får man nog tåla det gosigosiga skalet...blä...
arbete = win2k
nöje = winxp enligt mina värderingar
Folk som säger att XP är buggit hit och dit har oftast inte koll på OS överhuvudtaget. Precis som Fv02 skriver så är XP byggt på en NT kärna och alltså bevisligen det stabilaste alternativet (tillsammans med w2k). NT versionerna kräver oftast en mer noggran och kunnande användare för att funka så klockrent som det kan. Installerar man saker som inte hör hemma i t.ex. XP så blir det ostabilt.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2