Det är inte mitt fel att den här datorn har ett winmodem och att mitt gamla externa inte funkar längre :l När jag får Bonet ADSL, då kommer ni få se mer inlägg gjorda i Linux av mig ;)
man skall inte snacka skit om OS
23 svar · 699 visningar · startad av Mean · sida 2 av 2
Frågan, av Mean
Jag tycker att det har blivit mycket skit snack om olika operativ system och det gäller speciellt mellan linux/unix freaks och microsoft freaks. Men en sak skall man komma ihåg och det är att inget operativ är bättre än sin administratör, det är helt beroende på vad man skall ha det till. Sedan har vi det med att folk pratar om att t ex: microsoft använder sig av fula knep i marknadsförings syft
Läs frågan i sin helhet →Toonster
IE 5.5 är överlägset att surfa med -därför!
Programmering däremot gör man i Linux :e
------------------
Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!
Jaha nu skall jag oxo komma med en kommentar om både Linux och NT eller win.
Jag tycker att det ända seriösa med Linux är att det är vägen in i den RIKTIGA Unixvärlden. Och att man kan juh fan BYGGA sitt helt kustomiserade system. Men kvar står att för en administratör som har mer än kompilera om sin progg eller konfigga hela dagarna kan jag tycka att NT är ett bättre alternativ. Men kan oxo säga att i 10/10 av mina egna fall så har Linux slått NT på fingrarna efter att man väl har suttit ett par veckor och konfiggat Linux och kompilerat osv. (kanske hade varit fett om NT hade omkompilerings möjligheter så att man bla kunde optimera sitt NT till minst i586 istället för i386 som det nu är)
Sen att Linux har om säger större "utvecklings team" efter som alla har möjlighet att ge sitt lilla extra till den gör det juh inte helt fel men ibland kan 10 göra mer när dom dessutom samarbetar som ett TEAM än 100 enskilda personer med olika uppfattning.
Att det man vinner i säkerhet förlorar man i tillgänglighet kanske inte är helt nytt men iaf. Och det man sen vinner i effektivitet förlorar man i konfigurations tid. Är nått jag själv kom på (tror jag iaf). Men tycker själv att AMIGAN var den fetaste datorn jag har haft och önskar att den fick hänga med den oxo då både linux och nt är ostabila på en IBM-kompatibel hårdvara.!! =))