Idag, ikväll, testade jag att lägga in Vista, tre olika skivor, 3948 Vanlig vista, 3949 Vista x64 samt 3956 Enterprice.
Inte en jävla skiva funka, eller är det för mycket vin i huvudet? :birp :birp
Formaterar gärna disken och lägger in LinuxMint. Snyggt må jag säga :h
Det här får mig kanske inte helt osökt att tänka på när jag, från en Windows 3.1-diskett, plockade ut Filhanteraren och la den i min Windows 95-installation eftersom jag inte gillade Utforskaren. :e :r
Det här får mig kanske inte helt osökt att tänka på när jag, från en Windows 3.1-diskett, plockade ut Filhanteraren och la den i min Windows 95-installation eftersom jag inte gillade Utforskaren. :e :r
haha, vem har inte gjort det... men nu gillar jag utforskaren, frihet...
Och plötsligt förflyttade vi oss sju år tillbaka i tiden, när ingen av alla all-vetare någonsin tänkte köra Windows XP. :OO
Kanske är det så, men det är inte alls säkert. Det är många företag som inte planerar en övergång till Vista inom överskådlig framtid, min arbetsgivare har ännu inte tagit ett beslut och det rör sig om mååånga licenser.
Idag har vi två supportade plattformar som man kan köra på sin arbetsdator, en XP-baserad och en Linux-baserad och jag vet att det förekommer mycket jobb med Linux-varianten, det finns mycket pengar att spara i licenskostnader så jag ser med intresse på framtiden.
I egenskap av konsult på ett företag som profilerat sig hårt inom Linux, ser jag att intresset av Linux som plattform och som utvecklingsmiljö växer. Förfrågningarna ökar, kolleger från andra företag som man möter ute på kundprojekt går även de mot Linux på sina arbetstationer.
Microsoft hade mainstream support för Windows 2000 i runt fem år. Jag tror inte att man kommer ha mainstream support för XP i tio år. Kanske extended support men det kostar ju en hel del.
Tycker man Vita är segt ska man lägga på den uppdateringar som finns refererade i andra trådar om EXAKT samma innehåll. Fattar inte hur folk ordkar tjata faktiskt.
Mina 2 ören som är grundade på erfarenheter av Vista på jobbdatorn:
Ja, Aero snor/kräver mer prestanda av datorn men det är inget tvång att köra med det påslaget. Själv tycker jag att det är det värt. :)
Ja, filkopiering är segt som fan.
Ja, UAC är enormt enerverande tills dess att man slår av det.
Bortsett från det? Mja, kan inte säga att jag ångrar att jag inte valde XP istället direkt. Fast vänder man på steken är det kanske där Microsoft misslyckades med Vista.
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e