Jag har letat på nätet och allt jag hittar var att man skulle radera sin config fil för att den blivit korrupt... jag har gjort det typ 3 000 ggr nu och börjar tröttna på felmeddelandet, någon som vet något annat man kan göra.
CS- client sent 'drop'
9 svar · 396 visningar · startad av mrblonde
så har jag me... så jag fixade en batfil som göre automatiskt
cd \
cd d:
cd D:\Spel\steam_cs\SteamApps\mail@mail.net\counter-strike\cstrike
del D:\Spel\steam_cs\SteamApps\mail@mail.net\counter-strike\cstrike\config.cfg
sen använder jag hlsw gick in i settings och hittade ett ställe där man kan styra program som antingen ska startas eller stängas av då man startar ett spel. Där så hänvisade jag till denna bat-fil att den ska köras när jag startar cs... batfilen raderar config.cfg varje gång jag startar cs...
Lite jobbigt att tappa sina config inställningar hela tiden.
Du har inget i user.cfg som strular till det, den laddas ju oxå när cs startas.
eller autoexec.cfg? Du tar bort rätt config.cfg och inte någon i som tillhör något annat?
tja, jag är så noobig att jag kör på default inställningarna rakt av, spelar inte så aktivt att jag pallar med köpscript mm, köper rätt snabbt ändå med tangentbordet.
Iofs, så kanske det är någon annan cfg fil som skall raderas, men jag har inga egentillverkade iallafall.
Det där med batfil kanske kunde vara nått... hur som helst så spelar det ingen roll, jag kan radera cfg filen och gå in och så ramlar jag ut direkt.... Jag har provat att radera den medan jag spelar, med cs igång men inte inne spel, med cs av... hur jag än gör så kommer felet upp ändå efter en liten stund. Det kommer inte direkt, utan efter typ 1- 10 minuter. Vilket är EXTREMT störigt.
Nu sitter jag inte på min hemdator så jag kan inte kolla, den där user.cfg och autoexec.cfg, är det filer som alla har automatiskt? Kan jag bara radera dem isåfall utan problem? Återskapas de?
till P, jo jag tar bort den som McD oxå tar bort, så jag tror inte det är fel fil.
user.cfg och autoexec.cfg skapas inte automatiskt.
autoexec behöver du inte ha i 1.6 det räcker med att du skapar en user.cfg den laddas autoamtiskt av 1.6 dvs på samma sätt som autoexec gjorde i 1.5.
Efter att tillsut ha provat allt så valde jag ominstallation. Och då hittade den korrupta logg filer som den reparerade och sen har allt funkat.
Så kan det vara.
Verkar som en lämplig fix. :)
En config ska ju inte vara standard utan ha många mysko binds. Som t.ex. bind "F1" "aimbot". ;)
Men så fick jag problem igen, och jag provade allt från reparation till total ominstallation. Inget fungerade.
Men så hittade jag följande inlägg på steams forum:
set:
cl_resend 10
cl_timeout 1000
Those values were just to see that was the problem, you may consider lowering them now. resend I recommend 2-5, timeout 60-450 depending on connection
http://steampowered.com/forums/showthread.php?threadid=43275&highlight=client+send+drop
Och nu fungerar det fläckfritt igen.