För några dagar sedan så började svarstiderna mot spelservrarna i Medal of Honor att sjunka en aning. Jag vet inte men det känns som att det finns ett samband mellan detta och inköpet av expansionen Breakthrough men det kan lika gärna vara inbillning från min sida. ;)
Jag har, sedan jag fick IC2000 från ComHem i höstas legat runt 30-50 men nu de senaste dagarna är det bara i mina våta drömmar jag ligger där. Nu laggar jag runt med 60 - som bäst och det är mer regel än undantag att jag ligger runt 90 och uppåt. För tio minuter sedan pendlade jag på en server mellan 90 och 400.
Jag har kollat trafiken till och från min burk men har inget att anmärka på där, svarstiderna i IRC är inte heller några problem och jag kan även pinga bekanta med snabba tider.
Tankarna för mig nu till spelservrarna i sig så därför undrar jag nu om det är fler som har upplevt problemet med dålig ping.
Problemet verkar vara just med BBB ADSL. Jag har också ComHem och jag har kass ping mot vår matchserver som har ADSL BBB. Men "bra" med vår matchserver som har fiber BBB.
Har inte fyllt i formuläret men pingen har sjunkit en aning under helgen, den ligger dock ändå rätt högt med tanke på hur den var när den var som bäst. Ska ta och fixa forumläret när jag kommer hem sedan.
En vidare fundering rör GameSpy som kommer med Medal of Honor. Jag hade det installerat förut och när jag då letade spelservrar så var pingen mot dessa generellt sett mycket mycket högre än om jag bläddrade fram servrar direkt i spelet inbyggda bläddrare. Varför är det så?
280 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e