webForumDet fria alternativet

Bästa gamertidningen?

Datorspel

16 svar · 464 visningar · startad av Tengblad

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Frågan#1

Vilken tycker ni är den bästa gamertidningen? Vilken är mest värd pengarna, för billiga är dom inte direkt.

Det är nämligen så att för att spara lite pengar så funderar jag på vilken ja ska prenumerera på?

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Jag måste nog säga internet. Även om det du frågar efter är en tidning.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Nickemannen skrev:

Jag måste nog säga internet. Även om det du frågar efter är en tidning.

Och då säger jag att jag inte håller med. Tycker inte att det finns någon sida som samlar så blandad gamersnack/info på samma ställe.

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Ne om du vill ha allt på ett och samma ställe så stämmer det nog det du säger men vill du ha mest info så är det nog internet som gäller.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Gamereactor är en väldigt bra tidning, dessutom gratis. En prenumeration är visserligen inte gratis, men då får man lite mer än bara tidningen, tydligen.

Gamereactor kanske finns i en spelbutik nära dig, kolla upp!

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Gamereactor, haha. Du skulle bara veta. Eftersom att jag drar på turné så kan du fråga Mr. N. istället, han vet en hel del ;)

Annars tycker jag att OXM (Official Xbox Magazine) verkar vara riktigt bra, men det är iofs enbart Xbox. Internationell tidning men med dvd-skiva med demo och annat. Om jag skulle köpa en tidning skulle det vara den. Gamereactor använder jag mest för att läsa om nya spel, inte se på betygen (då jag ratar deras PGR2-sjua) och den är ju gratis. Man kan inte begära för mycket av Petter och hans gäng ;) :P

Om det är en tidning som är dålig på andra sätt skulle det vara SuperPlay, har själv bara ett nummer av tidningen men har bläddrat igenom några fler, och med den bild-upplösningen de använder...nej USCH.

Edit:
Ang. Gamereactor: Går att få tag i på bl.a. Game och Tradition (EB Games).

DESSUTOM är nog OXM en av de fetare tidningarna man kan få tag på §e

Medlem sedan dec. 200381 inlägg

PlayGround

Kommande IT tidning!.

Lofberg »
Vad är det med Gamereactor? :)

Först får du förklara vilken del du inte förstår, jag orkar ju inte rabbla upp allt igen + lite extra :p :)

Hehe. Du skrev:

Lofberg skrev:

Gamereactor, haha. Du skulle bara veta.

Jag vill ha en förklaring. :)
Vad skulle jag bara veta? :) ;)

Inte nu, lite senare. Ska se en spelvideo och sen spela Xbox.

Nu är lite senare. ;)

Ah just det, så var det ;)

Ok, så här va. Det började med att jag uppskattade gratistidningen och konceptet, men efter en liten tvist ang. spelet Project Gotham Racing 2 så blev stämningen otrevligare. Det var nämligen så att jag följde PGR2's utveckling väldigt noga via utvecklarnas egna forum. När ett "demo" eller en "förtitt", släpptes kom många både ledsna och glada miner upp på forumet. De flesta uppskattade ändå vad de sett och fått göra. Utvecklarna själva berättade också att, eftersom det är en demo är det långt ifrån färdigt. Då lugnades många, men GameReactor som skrev en lång och tråkig demo-artikel efter att de prövat det, var helt och hållet väldigt missnöjda. Jag sade emot, och berättade vad jag tyckte - att de bedömde det fel (och jag hade inte ens provat det själv utan gick helt på andras åsikter, men jag litar mer på utvecklarna tillsammans med en hel hög smarta människor från hela världen än på en liten svensk speltidning), att jag inte förstod vad de tänkte - och sen när det lugnade ner sig blev jag istället smått irriterad över hur de kan ge spelet knappt 7/10 i betyg efter att ha kört den färdiga produkten, jag totalt älskar den och det är inte många som ger betyget lägre än 9. Därför förstår jag inte, att en speltidning, som jag tycker skall representera spelarna ger spelet ett dåligt betyg då i stort sett alla andra som gillar genren, ger spelet ett mycket högt betyg. T.o.m så att NFS: Underground och Sega GT 2002 kommer före enligt GameReactor, så jag har lite delade känslor. Fortfarande bra att den är gratis, men jag använder den mest för att se vilka nyheter som kommer, enbart. Nu på senare tid känns det också som om de vägrar acceptera mig. Man kan, som vissa kanske vet, skicka brev till dem på sin sida (https://www.gamereactor.se). Och av de många brev jag skickat (tidigare svarade de på de flesta) så får jag sällan svar. Jo just det, jag fick ett svar, och det var på ett brev där jag frågade just varför de inte svarar. De svarade med att "det kanske är för att dina brev är oseriösa och i stil med [vilket spel ska jag köpa?]..". Jag förstår inte hur de tänker. Jag har inte skickat ett enda brev om spel-råd, inte ett enda (och om nu detta vore fel, varför isåfall? Jag ser ju att de svarar åt en massa andra som vill ha spelråd! Visst har jag kanske skickat ett eller två mer komiska och oseriösa brev (men sånt behövs för att lätta upp stämningen) men resten har varit frågor om olika saker, mest spel och påståeenden. Nej, för att vara uppriktig så förstår jag dem inte riktigt... :l

Edit: Du bad inte om styckesindelning :OO :P ;)

Aha!
Jo, jag tycker också att det verkade konstigt att de gav PGR 2 7/10 i betyg - men smaken är som baken.. ;)

Att de inte svarar på mejl har jag också fått erfara. De kan säkert ha fel på sin mejlserver eller nåt, för de svarar t o m inte på mejl som har med prenumerationer att göra - och det borde de om något svara på! (Jag fick svar från redaktionen i Danmark i stället.)

Hur som helst - jag tycker dock att Gamereactor fortfarande är en skön tidning.

Notis: Jag har aldrig mailat GameReactor (som du verkar tro) utan har istället använt deras egen funktion "Brev", det var det jag menade ;)

/red

"Brev" är säkert också det en sorts "mail" men inte på samma sätt.. :i

Aha. ;) Konstigt. Det låter än mer konstigt att de skulle veta exakt vem du är så att de vet vilka brev de ska sålla bort. Testa med en annan signatur nästa gång? :)

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Jag gillar PC Gaming World.

https://www.pcgw.com

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)