webForumDet fria alternativet

Speltips

17 svar · 398 visningar · startad av obelix

obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Hade tänkt att skaffa ett spel till datorn...

Men det enda jag har spelat och gillat är Starcraft.

Så jag behöver tips om liknande spel...

LofbergMedlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Total Annihilation kanske vore något!? :D

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

TA är aldrig fel, men det kan vara svårt att hitta nu kanske? Warcraft III kanske?
Är det alltså just strategispel du vill ha?
Vad är det för dator?

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Warcraft III?

/r
Doh!

Mr. N. skrev:

TA är aldrig fel, men det kan vara svårt att hitta nu kanske? Warcraft III kanske?
Är det alltså just strategispel du vill ha?
Vad är det för dator?

AMD 1333Mhz, 256 ddr, geforce 3 200 titanium 64mb, sen vet jag inget mer om burken...

Ska kolla upp Warcraft... :bire

C&C-serien är väl prima strategi, det också!? Det vet väl du, Mr. N.? Kanske inte lika rymdbaserat som Starcraft och TA, men men.

C&C gillar jag, men om man gillar Starcraft kan man mycket väl avsky C&C. Jag gillar båda världarna. ;)
Det är ju olika uppbyggnad på spelen, byggsystemen är ju t ex helt olika.

Men måste du ha ihjäl folk då? Simcity 4 är ju annars ett mycket nöjsamt gudssimulator-/strategispel.

C&C = ?

:r

Command & Conquer, en långlivad strategispelsserie från Westwood: C&C, Red Alert, Tiberian Sun, Red Alert 2, C&C Generals. Med tillhörande expansionspack.

Största skillnaden är att det är lite mer verklighetsnära än Blizzards (War-/Starcraft) spel. Men de skiljer sig åt på många andra punkter.

Westwood och Blizzard har länge varit två olika läger för strategispelarna. Jag har spelat C&C mest, men gillar Warcraft också.

oki, ska kolla upp dessa...

TA, Total Annihilation är ju annars mitt favoritstrategispel. Här snackar vi stora arméer och kanoner som skjuter långt. Inte en massa krussiduller, det är hårt och skoningslöst.
Du kontrollerar arméer på land, till havs och i luften och jag har för mig att du kan bygga runt 150 olika saker per lag (två sidor). Artillerikanoner som skjuter över halva banan, kärnvapen som verkligen utplånar det som kommer i vägen, enheter i full 3D (revolutionerande när spelet kom). Det måste upplevas, men vänta dig inte en intressant singleplayerdel, storyn är inte mycket att hänga i granen. Skirmish- och multiplayerdelen är den man använder mest.

...sen kan man alltid, om man känner för det, köpa tillägg till TA. Då kan man t.ex. istället för ynka 150 enheter, köra med 250 :e och precis som i alla "expansions" så får man massvis med nya saker, i TA's fall: nya uppdrag, nya banor och en hel drös med nya enheter.

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Commandos?

PersianBulldog skrev:

Commandos?

Kul, men inte riktigt samma spelstil.

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

...SimTower... slår aldrig fel

muskot skrev:

Warcraft III?

/r
Doh!

Har köpt det nu, men spelhel**tet vill inte funka... x(

länk

Du skulle ha skaffat TA istället, eller åtminstone OCKSÅ. :l Kan ju tyvärr inte hjälpa.

PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg

Age of Empires!

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.102f7fcd
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)