Kompatibel med gamla PS-spel vad jag vet.
Det finns ju i en ny silver färg nu. Skitsnyggt, men hur kommer det sig att den versionen kostar 800 kr mer än den svarta?
Kan man köpa chippade nya Playstation 2 på nätet någonstans?
31 svar · 1 925 visningar · startad av bymarie
Det finns ju i en ny silver färg nu. Skitsnyggt, men hur kommer det sig att den versionen kostar 800 kr mer än den svarta?
Kan man köpa chippade nya Playstation 2 på nätet någonstans?
Kompatibel med gamla PS-spel vad jag vet.
Men det är ju den vanliga PS2:an också?
bymarie skrev:
Stämmer, dock kan du inte spara PS One-spel på minneskortet. Det har i alla fall inte fungerat med de PS One-spel som jag försökt med mot mitt originalminneskort.
Varför den silverlackerade maskinen är dyrare vet jag inte. Kolla upp om det inte ingår lite extraprylar i det paketet.
Ja, alla PS2 är bakåtkompatibla med gamla PS.
Har ingen större koll på PS2-moddning, men dessa två säljer i alla fall färdigchippade maskiner:
Enda skillnaden är en dosa. Men den kan väl ändå inte kosta 800 kr?
Kanske har att göra med tillgång/efterfrågan?
Dryden skrev:
bymarie skrev:
Stämmer, dock kan du inte spara PS One-spel på minneskortet. Det har i alla fall inte fungerat med de PS One-spel som jag försökt med mot mitt originalminneskort.
Du måste väl ha ett PS One minneskort då också har jag för mig.
bymarie skrev:
"En dosa"? :)
Vad är det för dosa?
Dryden skrev:
bymarie skrev:
"En dosa"? :)
Vad är det för dosa?
...En dyr sådan
Det är ingen nätverksadapter? Men å andra sidan, den är ju inte så dyr som 800:-.
dosa=handkontroll :)
Det är vad jag vet bara färgen och extra dosan som skiljer. Vad du betalar för är att den inte är svart som nästan alla andra :)
/Viktor
Okej.. har iaf hittat en modell jag vill ha nu... silver, chippat för 3500 kr.
Nu ska vi bara gräva fram 3500 kr också..
Vad är det för något?
Japanska var aldrig mitt huvudämne i skolan..
Flyttas från Elektronik & High-techprylar
Det som skiljer Satin Silver från den gamla modellen verkar vara:
1. Färg
2. Lägre ljudnivå
3. Extra handkontroll medföljer
4. Inbyggd IR-mottagare
orma skrev:
Ingen som vill ha en sån här?
En vanlig gammal PS2:a men med inbyggd hårddisk och DVD-brännare för 7000:-? Nej tack. Då inväntar jag hellre PS3:an, även om jag då måste vänta i två år. Jag tycker alltså likadant som för ett halvårsedan.
Jag själv skrev:
Personligen tänker jag nog invänta PS3:an som förmodligen har allt det som PSX:en har plus att 3:an lär bli mycket kraftfullare.
Men PSX är mer än DVD-Recorder som har en PS2'a i sig ("på köpet") än en PS2'a med en DVD-Recorder. En DVD-Recorder med samma spec som en PSX är betydligt dyrare än vad en PSX är och så har de inte en PS2'a inbyggd. Jag tror att PSX är helt rätt :)
/Viktor