webForumDet fria alternativet

Call of Duty

Datorspel

24 svar · 1 011 visningar · startad av Dryden · sida 2 av 2

Frågan, av Dryden

Någon som har testat Call of Duty? För oss som gillar Medal of Honor så ska detta tydligen vara en trevlig bekantskap. :) Läs recensionen hos Nordicgamers.com.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 2002536 inlägg

Löste problemet med att spelet hänger sig efter en stund...
Ifall nån annan skulle ha samma problem så gör så här:

Ändra skrivbordsupplösningen till 800x640 och 16Bit
Dra ner Maskinvaruacc. på ljudet till Normal

Sen funkar det fint o spela med upplösning 1024x768 på spelet.
(iallafall på min burk)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Nu har jag ju inte funnit denna tråd förrän nu, och eftersom jag för tillfället faktiskt spelar Call of duty, så kan jag inte låta bli att uttala mig.

Call of duty är ett spel som verkligen får en att leva sig in i hur det kan vara i krig. En otrolig inlevelse!
Till exempel så kommer jag smygandes i en öde byggnad (tror jag), och vips så blir jag beskjuten - utan att till en början se någon. Jag rycker till som en tok med musen för att sen sansa mig, och börja skjuta på fienden. Hjärtat i halsgropen många gånger, blir det! :)

Grafiken är helt okej - med mina mått mätt. Grafikmotorn baseras tydligen på den nu några år gamla Q3-motorn, men som skrivet - jag tycker att grafiken är helt okej.

Ljudet är mer eller mindre superbt. Bakgrundsmusiken gör även den sitt till - stundtals riktigt inspirerande och bra! :bire

Jag kan säga att jag verkligen rekommenderar spelet - bitvis är det oerhört välgjort - men några uppdrag känner jag som lite halvtrista. Man vill ut på fältet - inte in i trånga byggnader. ;)

Sammanfattning: ett grymt spel som mer eller mindre är ett måste. Att det dessutom finns en online-del förlänger spelet ytterliggare (då jag hört att grundspelet är relativt kort).

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

När jag skrev mitt senaste inlägg i denna tråd visste jag inte hur lite jag hade kvar att spela av Call of duty innan enspelarläget var totalt avklarat. Jag hade ~ två uppdrag kvar..

Så här i efterhand är spelet helt klart ett av de bättre jag någonsin spelat - men spelet är som många har skrivit väldigt kort. Eller kanske inte väldigt kort - men för kort.

Hur som helst uppväger onlinedelen i spelet detta, skulle jag tro. :)

Spelet rekommenderas varmt!

Medlem sedan aug. 2002560 inlägg

m_soderlund: När du väl ska börja smyga dig in på onlinedelen utav spelet rekommenderar jag servern threecrowns.dyndns.org där det är spel av den klass att båda nybörjare och duktiga kan ha roligt. Fusket och smutskastandet hålls också på en otroligt låg nivå av administratörerna! :)

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Malm skrev:

Klanspel och sådant har börjat komma igång rätt rejält även i på CoD-scenen. Jag har nyss anslutit en klan, och då fick jag en ganska skojig överaskning. Nämligen att Piiip redan spelade i den klanen. Småtufft. :)

Japp.. :birp

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)