Jepp, jag har spelat klart det. Det är ruskigt bra, Gamespot gav det 9 i betyg och det är det verkligen värt.
Grafiken är snygg och levande, trots att spelet baseras på en något föråldrad motor (QuakeIII). Det är action rakt igenom.
De första banorna när man spelar som rysk soldat i Stalingrad är grymma, det är soldater överallt som försöker ta sig upp mot tyskarnas befästningar.
Tyvärr så spelar man klart singeldelen på rätt kort tid, men multiplayerdelen skall tydligen också vara kanon.
Max Payne 2 och Call Of Duty är de absolut bästa FPS:erna just nu enligt mitt tycke. (Iofs är ju inte Max Payne 2 en FPS i ordets rätta bemärkelse, men men :)).
Jag gillar att sådana här spel, som då CoD och Medal of Honor, scriptas likt film. Det ger en känsla man känner igen från krigsfilmer, bara det att man själv är med och "påverkar" det hela.
Nackdelen är ju då bara att man egentligen inte påverkar spelets gång eftersom det är så hårt scriptat. Variationen lär väl saknas fjärde gången man drar igång kampanjen men då får man ju hoppas att onlineläget är lika underhållande som i MoH-serien. Då lär det bli långlivat. :)
Tyvärr tror jag inte att min nuvarande burk pallar med CoD så jag får vackert vänta några veckor till. :l
Jag diggar det starkt!
Spelar Q3 och Wolfenstein: Enemy territory annars så en hel del är likt och man får lite av samma känsla (bygger iofs på q3 motorn så därför), men så kul det är att springa runt och kasta granater :e
Jag gillar också det skarpt, bara spelat in single dock... Som många tjejer, man känner igen sig ifrån många filmer i spelet.. Exempelvis tror jag det är ifrån Enemy at the lines som det är precis likadant som när man åker båt över för att sen anfalla å sen även när man leker sniper lite senare.. Grymt underhållande.
En ACER Ferrari 3000 med:
- Mobile AMD Athlon™ XP 2500+
- ATI Mobility Radeon 9200 (128MB)
- 512 MB DDR
När jag kör upplösningen 1024x?? så får jag efter en stund en blå skärm och datorn startar om. Det funkar när man kör med upplösningen 800x640, men jag vill ha 1024x???.
Har kollat ATIs hemsida efter uppgradering till grafiken men dom hänvisar till ACERs hemsida (för bärbara).
ACER har bara de drivrutiner som jag redan har...
Tog ner "ATI HOTFIX for CALL OF DUTY, 11/17/03"
(wxp-w2k-cod-7-96-012324e.exe) men vet inte om den är för bärbara...
Klanspel och sådant har börjat komma igång rätt rejält även i på CoD-scenen. Jag har nyss anslutit en klan, och då fick jag en ganska skojig överaskning. Nämligen att Piiip redan spelade i den klanen. Småtufft. :)
274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2