webForumDet fria alternativet

Call of Duty

Datorspel

24 svar · 1 011 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Någon som har testat Call of Duty? För oss som gillar Medal of Honor så ska detta tydligen vara en trevlig bekantskap. :)

Läs recensionen hos Nordicgamers.com.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jepp, jag har spelat klart det. Det är ruskigt bra, Gamespot gav det 9 i betyg och det är det verkligen värt.

Grafiken är snygg och levande, trots att spelet baseras på en något föråldrad motor (QuakeIII). Det är action rakt igenom.

De första banorna när man spelar som rysk soldat i Stalingrad är grymma, det är soldater överallt som försöker ta sig upp mot tyskarnas befästningar.

Tyvärr så spelar man klart singeldelen på rätt kort tid, men multiplayerdelen skall tydligen också vara kanon.

Max Payne 2 och Call Of Duty är de absolut bästa FPS:erna just nu enligt mitt tycke. (Iofs är ju inte Max Payne 2 en FPS i ordets rätta bemärkelse, men men :)).

Jag gillar att sådana här spel, som då CoD och Medal of Honor, scriptas likt film. Det ger en känsla man känner igen från krigsfilmer, bara det att man själv är med och "påverkar" det hela.
Nackdelen är ju då bara att man egentligen inte påverkar spelets gång eftersom det är så hårt scriptat. Variationen lär väl saknas fjärde gången man drar igång kampanjen men då får man ju hoppas att onlineläget är lika underhållande som i MoH-serien. Då lär det bli långlivat. :)

Tyvärr tror jag inte att min nuvarande burk pallar med CoD så jag får vackert vänta några veckor till. :l

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Spelade nyss klart det och måste säga att jag rekommenderar det glatt! :bire

Håller med om första delen som ryss i stalingrad är riktigt grym. Avslutet är riktigt bra det också. Länge som man fick rysningar av ett spel.

Tyvärr lite kort som singleplayer men vi får se om vi ses ute på servrarna i framtiden. Förhoppningsvis i mitt "crosshair" ;)

r: Musiken är underbar! :f

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jag diggar det starkt!
Spelar Q3 och Wolfenstein: Enemy territory annars så en hel del är likt och man får lite av samma känsla (bygger iofs på q3 motorn så därför), men så kul det är att springa runt och kasta granater :e

Medlem sedan okt. 200315 inlägg

Det är ascoolt!

Klarade ut hela spelet för några timmar sen, tycker det skule varit lite fler uppdrag, men kul var det!

Spelet var verkligt, fienden dör efter 3-5 skott, och det gör man själv också! det är inte som andra spel att man tål 20 skott

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Har inte spelat det än (dock redan inhandlat) men väntar med stor förväntning tills jag kan hämta mitt nya grafikkort från Creative :)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Grymt spel i multiplayer, gillar det skarpt trots jag är csskadad. Någon som kanske kan ge ip till en server han/hon spelar på?

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Jag gillar också det skarpt, bara spelat in single dock... Som många tjejer, man känner igen sig ifrån många filmer i spelet.. Exempelvis tror jag det är ifrån Enemy at the lines som det är precis likadant som när man åker båt över för att sen anfalla å sen även när man leker sniper lite senare.. Grymt underhållande.

Medlem sedan aug. 2002560 inlägg

Riktigt bra spel! Aningen för kort och enkelt, dock. Även multiplayer-versionen är fantastisk.

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg

Ja kan bara hålla med, ett utmärkt spel men som kan bli bättre ;)

Medlem sedan dec. 2001349 inlägg

Japp, jag har också klarat ut..grymt bra tycker!

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Single player är på tok för lätt.

Medlem sedan dec. 2001349 inlägg

Finns ju dock 5 svårighetsgrader...

Medlem sedan aug. 2002536 inlägg

Jag har problem med Call Of Duty på min bärbara.

En ACER Ferrari 3000 med:
- Mobile AMD Athlon™ XP 2500+
- ATI Mobility Radeon 9200 (128MB)
- 512 MB DDR

När jag kör upplösningen 1024x?? så får jag efter en stund en blå skärm och datorn startar om. Det funkar när man kör med upplösningen 800x640, men jag vill ha 1024x???.

Har kollat ATIs hemsida efter uppgradering till grafiken men dom hänvisar till ACERs hemsida (för bärbara).
ACER har bara de drivrutiner som jag redan har...

Tog ner "ATI HOTFIX for CALL OF DUTY, 11/17/03"
(wxp-w2k-cod-7-96-012324e.exe) men vet inte om den är för bärbara...

Nån som har ett förslag på hur jag ska göra?

VA!!!

Det står att jag skrev inlägget "Registrerad: 2002-08-09"
Men det är ju 2004-02-24 idag....

REDIGERAT....
Sorry, ibland är man bra dum.... naturligtvis så är det min användarprofil som är registrerad då...

Tillbaka till mina fråga före detta, nån som har ett svar på den?

Calippo skrev:

VA!!!

Det står att jag skrev inlägget "Registrerad: 2002-08-09"
Men det är ju 2004-02-24 idag....

Ditt användar-id är registrerat 2002-08-09, ovanför inlägget så står den tidpunkt då det postades.

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

:e

wF skrev:

Calippo
Medlem

Registrerad: 2002-08-09

Ovanstående har inget att göra med ditt inlägg, utan handlar om din profil, du är registrerad då.

F*n va dum man kan va ibland...

Medlem sedan aug. 2002560 inlägg

Klanspel och sådant har börjat komma igång rätt rejält även i på CoD-scenen. Jag har nyss anslutit en klan, och då fick jag en ganska skojig överaskning. Nämligen att Piiip redan spelade i den klanen. Småtufft. :)

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
148 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)