webForumDet fria alternativet

Xbox=>Double Pack=>Vice City=>?

Datorspel

23 svar · 580 visningar · startad av MickeA.com

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg
Frågan#1

Hej

Ja, rubriken säger allt, eller hur?! ;)

I Vice City, på den 'andra ön', så långt söderut man kan komma, nere i hamnen, där i en gränd finns en lastbil med en F1 Båt på Flaket. Nu undrar jag om ngn vet var det finns en lyftkran som kan lyfta ner båtfan åt mig ;)

Jag vet att för länge sen, när jag satt o spelade GTA2 på PC, kunde man åka till lyftkranar och få saker flyttade från tex. ett flak ner på marken.

Så jag undrar alltså om det finns ngt liknande i Vice City.
Vill ngn mer veta var denna grymma båt finns så skrik till så skickar jag en karta ;) Tack !!!

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Ska man inte sno den båten i ett uppdrag?

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Hmmm, fuffens eller? Double Pack har väl inte släppts än :o !?

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

MickeA.com skrev:

Vill ngn mer veta var denna grymma båt finns så skrik till så skickar jag en karta

Jag lyckas inte hitta båten, så jag skulle nog behöva en karta.

Mr. N. skrev:

Ska man inte sno den båten i ett uppdrag?

Tänker du på uppdraget "The Fastest Boat"? I så fall är det inte samma båt, eftersom den inte sitter på ett lastbilsflak.

Är det förresten bara jag som irriterar mig på att "drawing distance" är alldeles för kort och att grejer ploppar upp från ingenstans? Ser inte särskilt snyggt ut. Var iofs likadant på PC, men det trodde jag berodde på mitt risiga grafikkort (Matrox G400 MAX).

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Jag tänkte att båten kanske står på flaket innan man aktiverat det uppdraget, nånstans borde ju båten vara i alla fall. Så kan man se den och sen vid uppdraget kan man tänka "aha! det var därför båten var där!".

Ja, iofs. Jag har ju redan fixat det uppdraget, så det är möjligt att det är orsaken till att jag inte hittar någon lastbil med en båt på flaket.

Muskot => Kartorna jag hade var visst för GTA3, om ngn hittar kartor till vice city så skicka den / dom till mig så kan jag rita ut var båten står. Det kanske t.o.m går o förklara:

#########################################

- Åk 'huvudgatan' på 'den andra ön' söderut, mot Hamnen.
- Ligg i den 'motsatta' filen, där trafiken kör _mot_ dig.
- Åk igenom den vänstra grinden (bommarna).
- Följ vägen, den svänger lite till höger.
- Snart har du två fartyg på din vänstra sida.
- I slutet av det sista fartyget ligger en hanger, äk in vid den.
- Längst in i hörent står en rad containrar, där står även en vit lastbil.
- På Flaket ligger denna eftertraktade båt under ett skynke.

#########################################

Ibland när jag kommer till den här lastbilen finns istället för båten en massa lådor, men åk tillbaka lite senare, tíllslut ligger båten där... Försök leta fram en karta, för oavsett om det behövs eller ej för lastbilens skull, så skulle jag vilja ha en sån. KAn även förtälja var samtliga helikoptrar finns om ngn inte vet ;)

Här finns en karta i Flash i alla fall:
http://www.oddweb.net/gta4/index.asp

Tror annars att jag hittade rätt lastbil tidigare, men då var det lådor på den. Ska prova igen senare.

Där den Röda Ringen är hittar ni lastbilen, det var inte riktigt som jag beskrev, men nästan ;)

gta.png

Hittade båten nu och min spontana reaktion är att det inte är möjligt att använda den. Förutom en kran för att lyfta av den från flaket måste man ju även få av skynket som båten ligger under. Tror inte att det går att göra så pass avancerade saker i spelet. Tyvärr.

Förövrigt är det inte samma båt som i uppdraget "The Fastest Boat".

muskot skrev:

Hittade båten...

- Var det samma som jag menade?? Den lastbilen det ibland står ett gäng paket på? Har haft en del problem att hitta båten de senaste dagarna...

muskot skrev:

Tror inte att det går att göra så pass avancerade saker i spelet. Tyvärr.

- Men det är ju möjligt att gå in i ett trapphus i en skyskrapa för att sedan komma upp till en utav de fyra helikoptrarna.

muskot skrev:

- Hmm, var i spelet kommer det uppdraget, misstänker att jag redan klarat det, ä'r det 'intagningsprovet' man får göra, när man tävlar mot en annan lirare på en bana med hopp på vattnet?!

Kan man förresten kroka på släp på lastbilarna som finns nere i hamnen?? T.o.m det kan man göra i GTA 2?? Det skulle vara kul o veta, har inte fått det att funka än...

MickeA.com skrev:

muskot skrev:

Hittade båten...

- Var det samma som jag menade?? Den lastbilen det ibland står ett gäng paket på? Har haft en del problem att hitta båten de senaste dagarna...

Ja, det fanns på samma ställe.

MickeA.com skrev:

muskot skrev:

Tror inte att det går att göra så pass avancerade saker i spelet. Tyvärr.

- Men det är ju möjligt att gå in i ett trapphus i en skyskrapa för att sedan komma upp till en utav de fyra helikoptrarna.

Ja, iofs. Men här ska du alltså hitta en kran, lyfta av båten från lastbilen ned i vattnet och sedan få bort skynket. Jag tvivlar, men är såklart inte säker.

MickeA.com skrev:

muskot skrev:

- Hmm, var i spelet kommer det uppdraget, misstänker att jag redan klarat det, ä'r det 'intagningsprovet' man får göra, när man tävlar mot en annan lirare på en bana med hopp på vattnet?!

Det kommer ganska tidigt. Man ska sno båten åt Diaz, som tänker använda den för smuggling. Den hänger i en kran vid ett båthus i hamnen.

MickeA.com skrev:

Kan man förresten kroka på släp på lastbilarna som finns nere i hamnen?? T.o.m det kan man göra i GTA 2?? Det skulle vara kul o veta, har inte fått det att funka än...

Tror inte det. Har själv försökt och har inte heller hört om någon som lyckats

Det var himla synd tycker jag, för det hade vart kul som faan ;)

Nu såg jag därimot en mkt mkt intressant grejj. Om man kollar på status för spelet, står det "Planes and Helicopter's Destroyed".
Att det finns fyra-fem helikoptrar visste jag, jag vet var dessa finns, därimot flygplanen?! Antar att dessa finns på Escobar Airport, men var?! Har provat att hoppa in i plan, men hittar inte rätt, det går inte att gå in i dom jag provat. Så, var finns planen?

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

Planet ska du få när du gör missions för filmstudion, alltså när du köpt den och börjar göra missions för att få till filmen med Suxxx.
Jag kommer inte ihåg vad filmstudion heter, men den ligger på andra ön på samma höjd som stora affärscentrumet.
När du köpt och gjort en 4-5 missions för dem så får du göra ett med flygplanet där du ska lossa massa flygblad över staden för att promota filmen.

Därefter ligger alltid planet vid filmstudion.

Hmm, ok, det låter kanoners, det jobbiga är bara att man måste ha $60.000 för att köpa plejset ;) När jag flger diut som det är nu så säger den "You cannot buy this for the moment, come back later..." Varför blir det så och hur ska jag göra för att köpa det?!

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

Hmmm... underligt...
*gräver i minnesbanken*

Jag kommer faktiskt inte ihåg det, antar att du måste göra lite flera missions så att du blir en fin Don i Vice City först.
Testa att åk dit lite då och då efter du gjort några missions så kanske det går bättre.

Ok ska prova ;)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)