Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
Aftonbladet skrev:
- Problemet med GTA-spelen är att de är väldigt, väldigt bra. Men man måste själv ta ställning mot våldet. Och sjuka hjärnor kan i efterhand säga att de hämtat inspiration från vad som helst.
:bire
Såklart att det var spelets fel att ungarna gick ut och sköt. Varför skulle de få hårdare straff när de kan säga att det var spelets fel och på så sätt få någon annan skyldig också plus att domaren säkert trodde på det också och gav dem lindrigare straff. :x
CCalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg Läste artikeln. Lite saker jag reagerade på:
"Till historien hör också att Thompson [deras advokat] redan innan dåden hade skrivit till både Sony och återförsäljaren Wal-Mart och bett dem ta bort spelen ur sitt sortiment."
så, de har gått och köpt ett spel och föräldrarna låter ungarna spela det, fast deras advokat får i uppgift att skriva och be återförsäljarna att ta bort spelet? varför då inte ta bort ungarnas kopia av spelet??
"Det var då bröderna William och Joshua Buckner, 16 respektive 14 år, bröt sig in i ett vapenskåp hemma i Knoxville i Tennessee."
Däri ligger ett av de stora problemen. Det finns vapen överallt i USA. att vem som helst får ha vapen hemma leder till sådana här saker finns inget att göra åt det om man inte förbjuder vapen som i sverige.
och som avslutning:
"sjuka hjärnor kan i efterhand säga att de hämtat inspiration från vad som helst"
DDuvaMedlem sedan maj 20021 141 inlägg Sorgligt att familjen tycker att de ska få mycket pengar för att deras barn mördat oskyldiga. :l
Duva skrev:
Sorgligt att familjen tycker att de ska få mycket pengar för att deras barn mördat oskyldiga. :l
Du har nog fått det om bakfoten. Det är de oskyldigas familj som stämmer sony.
DDuvaMedlem sedan maj 20021 141 inlägg Ahaja så var det. Men det är ju lika sjukt det. ;)
Dryden skrev:
Det var i USA va? :OO ;)
I USA stämmer man allt och alla oavsett "brottsbakgrund". Exempel på detta är morsan som tog sina barn till Mc Donalds genom hela barnens uppväxt. När barnen var smällfeta och tonåringar så stämmer familjen McD på mångmiljonbelopp, i dollar. Ja, ni ser. ;)
Man kanske skulle flytta till USA och leta efter nytorkade (hala) golv? §e
LofbergMedlem sedan nov. 20023 429 inläggSom att våldet i USA (såg ju Bowling for Columbine) "blir till" pga för mycket hårdrock :o ? Vad är det för jävla bortförklaring :q Nej det är bannemig föräldrarnas sak, men samtidigt...mina föräldrar låter ju iaf mig spela GTA och andra "våldsamma" spel, så om jag går ut på gatan i eftermiddag och skjuter ner någon, är det deras fel :o *confused*