Mitt cs spelande har legat nere sen min dator kraschade i somras och jag tänkte ta upp det igen, verkar som at cs 1.6 är det som kommer nu.
Har ni några erfarenheter, är det bra uppdatering med skölden och några nya vapen eller är 1.5 bättre?
Tydligen kan man ha båda installerade och köra, så jag tror jag testar det nu ett tag (när jag väl fått ner steamgrejjen som man tydligen skall ha nu). Det var en fetingfil steminstallern.
Vad har ni för erfarenheter? Buggigt? Kul? Nyt och intressant?
Jag har bara spelat beta-versioner men har ändå hyfsad koll.
Bland de nya vapnena så ska terroristernas rifle Galil vara schysst. I alla fall enligt HeatoN. Jag har inte provat så mycket. :)
Skölden är lite för bra. Inget går igenom den samtidigt som man ändå kan springa snabbt med den. Sen att den är buggig gör den ännu sämre. Troligen kommer det göras något åt den snabbt.
Nätkoden ska vara förbättrad, så där man siktar träffar man även med sämre bandbredd. :)
Deaglen ska vara mer som i 1.3. Alltså bättre.
Så Sköld + Deagle blir farligt!
Sämst med nya CS är Steam som inte funkar riktigt än. Förhoppningsvis blir det bättre...
Problemet är bara att steam är ett djävulens påfund som bara en full apa kan ha kommit på. Av alla jag känner som provat kan jag räkna upp de som lyckats få igång cs 1,6 beta på ett lätt sätt på mitt vänstra lillfinger.
Jag har kört den oxå. Två blåskärmar i Win Xp, bra jobbat steam :) Får inte kontakt, hittar inte lösenord, tror jag skall starta en clan i Harpan i stället :e
Steam suger. Testade detta hemma på min vanliga dator.
Den får inte kontakt. Det hänger sig hela tiden.
Plus att efter att lösa problemen så läser jag på deras hemsida. Att LAN utan internet fungerar inte. Om man skall ha ett lokalt nätverk måste alla burkar vara uppkopplade mot internet.
Steam uppdaterar sig själv hela tiden, och känns som 50-70 % chans att få igång det. Själva 1.6 är askul. Skölden sägs vara fixad i fullversionen (som jag kör) men jag har aldrig testat betan så jag ska inte uttala mig om bugfix o sånt. Tummen upp för 1.6
Skölden är buggig i fullversionen. Men de ska komma med en fix snart.
Buggar som gjorde att an kunde skjuta samtidigt som man hade skölden framme, kunde krascha servern + en massa hitboxbuggar när den med sköld laddade om.
Hoppas verkligen att de tar bort den...
Steam däremot har jag inga problem med nu. Det var bara precis i början när de var överbelastade...
1.6 är roligare än 1.5 public, men tycker inte att det är någon större skillnad på match. Visst, galilen går väl att använda, men i övrigt så tror jag inte att famasen eller skölden kommer bli så populära efter ett tag. Det är inte direkt svårt att döda en person med sköld.
Bästa kombinationen = AWP + deagle, som vanligt mao :)