Det verkar som att det kan bli en tidig jul i år, i varje fall för alla som vill köpa spelkonsoler. Det verkar nämligen som att Europa kommer att få se prissänkningar både på Xbox och Playstation 2. Redan nästa månad så sägs det att priset på Playstation 2 kommer att sänkas i England till 129.99 pund (drygt 1700 kronor). Microsoft kontrar enligt uppgift med att sänka priset på Xbox till 99.99 pund (drygt 1300 kronor). Microsoft har även nästa våg av budgetspel på gång med ett femtontal titlar.
Och till Xboxens fördel kan ju då också nämnas att GTA3/ViceCity nu är på gång som en box till Xbox. Sagt releasedatum är 4 november, återstår att se när det verkligen blir.
Det är ju inte dom enda spelen som kommer till GC som är bra. T.ex. så kommer dom nya Resident Evil till GameCube, samt så finns Hitman 2 för att bara nämna "vuxenspel" (en del brukar säga att gamecube inte har några såna så ;))
Bara så du vet så tänker Edios gå samma väg som Acclaim - sluta att utveckla spel till GC.
Drydens säkra källa skrev:
Acclaims chef Rod Cousens sa i juni att "Vi kommer inte att strunta i Gamecube, vi kommer bara inte att utveckla några titlar till den. Varför ska vi göra spel till en konsol där vi inte kan gå med vinst?"
Bara så du vet så tänker Edios gå samma väg som Acclaim - sluta att utveckla spel till GC.
Drydens säkra källa skrev:
Acclaims chef Rod Cousens sa i juni att "Vi kommer inte att strunta i Gamecube, vi kommer bara inte att utveckla några titlar till den. Varför ska vi göra spel till en konsol där vi inte kan gå med vinst?"
. ;)
Helt rätt, de ska satsa på XBOX och PC tycker jag, helst XBOX :e
Synd att du inte bodde i Västerås då. Coop forum har en kampanj där de säljer GameCube (både lila och svart) för 1295 kr med start imorgon. Det är då jag planerar att införskaffa ett GameCube. :p
Synd att du inte bodde i Västerås då. Coop forum har en kampanj där de säljer GameCube (både lila och svart) för 1295 kr med start imorgon. Det är då jag planerar att införskaffa ett GameCube. :p