webForumDet fria alternativet

Vad ska jag köpa som nästa nya grej?

Datorspel

20 svar · 521 visningar · startad av Lofberg

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Frågan#1

En ny/till handkontroll?

Ett nytt spel?

En RGB-scart?

Detta innehar jag för tillfället:

En XBOX ink. sladdar och en kontroll (S) och *tre spel (Burnout 2, Midtown Madness 3, Sega GT 2002).

*snart två, jag säljer nämligen Sega GT.

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jag fick med en handkontroll (S) till min XBOX, vilket jag inte ville ha, så jag köpte två nya vanliga handkontroller idag. ;)

Det är ju roligast att spel med/mot vänner, så två handkontroller måste man ha.

Vide skrev:

Jag fick med en handkontroll (S) till min XBOX, vilket jag inte ville ha, så jag köpte två nya vanliga handkontroller idag. ;)

Det är ju roligast att spel med/mot vänner, så två handkontroller måste man ha.

Jo, spel med/mot kompisar är ju skitkul, en handkontroll lutar det år just nu. Gillar du inte Controller S? Vet du, när jag gick och köpte min box i somras sa killen i kassan: "Nu har du tur, det här är den nya XBOXEN med Controller S till". Då sa jag att jag ville ha en box med gamla, för att jag bara spelet med gammal tidigare, hos min bror. Men det gick inte, och när jag kom hem och började spela ÄLSKADE jag den nya kontrollen. Löfberg + Controller S = SANT!

Jag tycker att S är för liten, den ligger inte bra i handen. Orginalkontrollen fyller liksom ut båda händerna, det känns bättre.

Men, det är säkert bara en smaksak, och dom ändras när man använt något ett lite längre tag.

Mmm, så är det, men vad ska jag skaffa då? :o :x :q

1. En till kontroll.
2. DVD-kit med fjärrkontroll.
3. En 137GB Hårddisk för att lagra media och spel på. ;)
4. En till XBOX och koppla samman, självklart med tillhörande extra TV. ;)

Vide skrev:

1. En till kontroll.
2. DVD-kit med fjärrkontroll.
3. En 137GB Hårddisk för att lagra media och spel på. ;)
4. En till XBOX och koppla samman, självklart med tillhörande extra TV. ;)

Ok, jag lyssnar bara (ok, läser då) till ditt första förslag :) :p ;)

Fast har man inga roliga spel så är det kanske är bättre att köpa ett spel.

Två kontroller men inget spel = Dumt.
En kontroll och ett spel = Mindre dumt.
Två kontroller och ett roligt spel = Förmodligen roligast!

Midtown Madness 3 kan jag ana mig till att det är askul med två kontroller, Burnout 2 har jag testat med två, det var helt ok.

Burnout 2 är riktigt kul tycker jag, att man tjänar på att köra så farligt som möjligt är en riktigt bra stimuli. Riktigt kul!

Har du testat några andra bilspel? Colin McRae 3 kanske?

Vide skrev:

Burnout 2 är riktigt kul tycker jag, att man tjänar på att köra så farligt som möjligt är en riktigt bra stimuli. Riktigt kul!

Har du testat några andra bilspel? Colin McRae 3 kanske?

Ja, B2 får 9/10 av mig, men nej, inga andra bilspel dock (förutom mitt eget MM3 och min brors inte räknade PGR och RSC, de är gamla) men jag ska skaffa Porject Gotham Racing 2 och om det kommer, också folkrace/rallycross-spelet Flat-out. RSC2 och flera andra titlar lockar ju också.

Du får helt enkelt ta och recencera när du har spelat något bilspel, jag är intresserad av allt sådant. :)

Ok...kan jag göra nu medsamma: Midtown Madness 3: 8/10, kul grej att man kan åka runt åh Cruise'a, har alltid gillat det konseptet. Utseendet på spelet är ju heller inte helt kasst, absolut bättre än godkänt, med tanke den mängd detlajer spelet innehåller. 2 städer, över 30 fordon. Det är bara för kul. Att man kan använda spelläget Cruise till något nyttigt är ju också bra, jag snackar om att plocka färger till nyvunna fordon. Om man har Live, vilket jag INTE har, blir nog spelet 11/10 i ranking. MVG!!!

Burnout 2: 9/10, helt perfekt, enda nackdelen är att det tar slut för fort.

Sega GT 2002: Nja, inte min smak så jag kan inte ge det betyg. Rätt likt GT-serien till PS-PS2 fast till XBOX då.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Har du inte Halo, mänska? Spring och skaffa.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Vad är Halo för spel? Såg att det skulle vara med i WCG. Är inte det ett pc-spel egentligen?

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Nepp, det är för Kexbox men ska komma till PC. Mycket bra FPS-spel, en genre jag egentligen inte är särskilt förtjust i, men Halo är grymt bra, särskilt att lira två, kooperativt.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Om du inte har ett modchip så är det ju en given nästagrej. Själv prioriterar jag ungefär här:

1. Modchip
2. Extra handkontroll
3. Tyst ersättningsfläkt
4. Fjärrkontroll
5. Större hårddisk
6. RGB-scart
7. Spel

För övrigt håller jag med om Controller S, bättre placerade knappar och smidigare format än originalkontrollen.

Hmmm, tja, vad ska det bli...en Controller S eller ett spel, och isåfall vilket spel!? :o :q

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Star Wars: Knights of the Old Republic är ruskigt beroendeframkallande, så det är mitt tips.

http://www.lucasarts.com/products/swkotor/

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

spango skrev:

Nepp, det är för Kexbox men ska komma till PC. Mycket bra FPS-spel, en genre jag egentligen inte är särskilt förtjust i, men Halo är grymt bra, särskilt att lira två, kooperativt.

Notera att Halo Släpps till PC denna månad.. dock oklart om det är Coop i det :(

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)