PS2 och XBox kör spelen från DVD skivor, Gamecube använder en special DVD skiva, mindre än en vanlig.
Vilken som du ska välja och vilken som är bäste beror på dig, inte maskinen :)
Vad vill du ha?
PlayStation 2: Massor av spel och bra spel innom alla kategorier.
Gamecube: Få spel men ofta bra om man gillar grenen, du kommer inte att hitta många "vuxen" spel här.
XBox: Här kommer du bara hitta "vuxen" spel, nästan allt som finns här finns också till PS2 eller PC.
Jag vet inte om Nintendo har gått ifrån sin inget-blod-inställning som de hade förut, men det är oftast lite "gulligare" spel till Nintendo än till de andra plattformarna.
Jag säger Xbox, för den kan du modda. :p
Naej, det kan du med PS2an också. ;)
Men du kan modifiera hårdvaran (och mjukvaran) så att det blir en multimediamaskin som kan spela mp3or, DivXer osv...
Varför ska man köper en konsol och sedan bygga om den till en PC? Köp en konsol för spelen, inte för att du kan bygga en PC av den, en PC har du ju redan och inte en dålig heller.
men vad menar du med "vuxen" spel?
Du hittar spel som Halo, Brute Force, Ghost Recon, Soldier of Fortune osv på XBox, dessa spel kommer aldrig till Gamecube. Men du hittar heller aldrig spel som Mario Kart Dash, Star Fox, Super Mario osv på XBox. Gamecube och XBox är två extremer och PS2 ligger i mitten med det bästa från 2 världar :)
Hmm ok.. men då låter Xbox bra. Har ingen lust att spela Mario igen. Det gjorde jag när jag var liten.
Har ingen lust att modda den heller, vill bara spela!
Jag ser väldigt stora fördelar med en moddad Xbox, mer prisvärd multimediamaskin får man leta efter.
Vet inte om Viktor opponerade sig mot att modda en Xbox, men det är ju onekligen ingen pc man är ute efter att bygga med en moddad box.
Enligt rykten så kan du inte köra Xbox Live! om maskinen är moddad, hur det är med en moddad PS2 vet jag inte. Jag har en PS2 och är mycket nöjd med den, framförallt är det handkontrollerna jag gillar. Säkerligen en vanesak men Xboxens känns stora, klumpiga och oergonomiska.
Spel till PS2? Finns en jäkla massa i alla möjliga genrer.
Hur som helst, hade jag köpt konsol idag så hade det nog blivit en PS2 ändå, den vinner på handkontrollen. Ja, om jag inte hittade andra hankontroller till Xboxen vill säga. Rent underhållningsmässigt är de nog ganska likvärdiga i mina ögon. DVD-spelare har jag redan och någon mp3-spelare behöver jag inte heller. Alla extrafunktioner som en (o)moddad Xbox ger är för mig helt ointressant. Frågan är hur intressant det är för dig. ;)
Det beror helt på vad man använder sig av för modchip. Vissa har en knapp på baksidan som man stänger av det med vilket göra att Live! fungerar på dessa. Dessutom ryker garantin om man moddar den som tidigare nämnts.
Jag har en Xbox och rekommenderar den verkligen. Hårdvarumässigt har varken PS2 eller Gamecube så mycket att sätta emot.
Det enda jag önskar var bättre är utbudet på spel, dock ska det släppas en mängd nya titlar det kommande halvåret.
Trots att jag inte köpte min Xbox, jag vann den :), så hade jag ändå skaffat mig en.
Jag är inte ute efter en DVD-spelare (har redan en), inte en mp3-spelare heller (för det har jag också). Vill bara spela spel!
Då är det bäst att du springer ner till butiken och köper dig ett PS2 på momangen :p
Jag och flickvännen köpte i helgen en PS2:a för att:
1. Vi har fler vänner som har PS2 än Xbox, bra att kunna låna av varandra m.m.
2. En bred flora av spel som passar både mig och tjejen.
3. Konsollen är mindre, stilrenare och har skönare handkontroller än xboxen.
Att xboxen är kraftigare än PS2:an bryr jag mig inte så mkt om men det faktum att det finns en hårddisk på xboxen istället för att behöva spara på minneskortet är ett stort plus.
Gamecuben var inte änns att tänka på för vår del...
XBOX såklart. PGR2 kommer ju ut i höst/vinter och det blir, såvitt jag vet, det enda högkvalitativa spelet där man kan köra race i Stockholm. Dessutom är XBOX ett steg före de andra utmanarna vad gäller grafik.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25