webForumDet fria alternativet

hur fyller jag på liv i Morrowind?

Datorspel

13 svar · 252 visningar · startad av Alpha II

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg
Frågan#1

Har lyckats dött en gång och nu tänkte jag att jag skulle fixa det och köpte en scroll av vitality.... nu är det så att några enormt jävla stora möss försöker käka upp mig och scrollsen funkar inte (...för mig...) :l

Hur fyller man på liv?

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Sover, är du utomhus, spring i från dina övermennskliga fiender, tryck på "T" välj "until heald".
Kan också med fördel använda "Divine intervension" eller "Almsivi intervension" (obs: stavning) för att ta dig till närmsta tempel eller fort.

Trodde jag var den enda som spelade TES III på wF. :e

R: magiscrolls fungerar "alltid" fast kanske inte alltid så mycket som man tänkt sig.
Bättre att träna upp sig och lära sig egna magier.

Spelar o spelar ;) Installerade det igår :)

Alpha II skrev:

Spelar o spelar ;) Installerade det igår :)

Avinstalera innan du är fast ;) :e
Har nu suttit med det varje dag dom senaste 6 veckorna, och kan knappt sluta, blir offta hela dagen :e
Lite segt i början innan man kommer inn i det.(och får lite skills)

haha ok :)
just nu gör jag lite uppdrag i fighting guild.
Ska snacka med någon kvinna som har 'code book' i South Wall. Hon kanske har code book, men till mig vill hon inte ge den :(

:e Jag kunde ge dig lösningen, men då vore det inget kul att spela.
Hon är lite svårflirtad bara ;)

p.s. Buga för mig, jag är Guild master i fighters guild ;) (och några till :e)

men hon säger ju inget?! Ska jag få henne att tycka om mig eller ge henne något? :o Att döda henne gick inte bra eftersom alla tjuvar i hela huset attakerade mig :(

Pratar du med rätt fruntimmer? Det är inte "sweet-lips" du skal prata med.

Nope.. snackar med Sottilde och inte Sugar Lips :(
Frågar jag om code book så däger hon typ:
Look Toad. This code book has dirt on the Camonna Tong and the skooma trade. As soon we can figure it out we can take over the trade ourselves. The Fighters Guild has work with the Camonna Tong you have to decide where your loyality lies.

UNgefär något sådant.... Kan det bero på att jag har valt att gå med i både thiefs och fighting guild?

Alpha II skrev:

UNgefär något sådant.... Kan det bero på att jag har valt att gå med i både thiefs och fighting guild?

Japp, utan att gå in på varför så har det med saken att göra, ja ;)
Tycker att du kanske bör släppa det uppdraget ett tag och se hur det utveclar sig i framtiden, det är inte nödvändigt att vara med i något "guild", fast det underlättar.
Du skall kunna få tag på kodboken i alla fall(hota, smickra, muta).
Der är bara när du dödar någon som är viktig för "main quest" det blir omöjligt.

Men om jag släpper uppdraget... kommer det att hända något i framtiden med det ändå?

Annars vet jag inte mycket vad jag kan göra för quests... Möjligtvis uppdraget där man ska skaffa tillbaka någon snubbes pengar i staden där man startar.

Ger snart upp! Klarar inte av ett enda uppdrag. Först är det uppdraget med code book som inte vill funka. Sedan är det en quest där jag ska hämta någon konstig puzzle cube elelr vad det kallas i någon gammal gruva eller vad det ska föreställa. Har gått igenom hela stället 2 gånger och dödat alla och kolla i alla kistor.... ingen puzzle game kub :(
Sen är det uppdraget i staden där man börjar där man ska hitta reda på ... vad han nu en heters gömställe. Jaha.... hur? En kompis sa att man skulel förfölja hobom till den ihåliga trädstammen... men dit gåt han ju aldrig :l

Alla dom mindre uppdragen är bara för att du skall kunna tjäna pengar och få upp dina skills.
Konsentrera dig på "blades" till en början.
Eller åtminstonde beta av ett guild i taget (bli chef för ett innan du börja på nästa, du kan bli tvungen att döda nyckelpersoner i ett guilde för att bli chef för ett annat)
"Puzzle game cube" ligger inte i Balmora utan i en "dewmer ruin" (stavning igen ;) ) Har för mig att den ligger å skräpar i något hörn bara (ett tag sedan jag gjorde den biten ;) )

R: sida för morrowind på svenska, utan för många "spoilers": http://www.euro-morrowind.com/mwfs/

wee hittade äntligen kuben efter att ha läst lite i en guide :D
Den låg i ett rum dit man måste klättra på en massa stenblock för att komma till. Det enda rummet jag inte hade hittat i hela dungeon :(

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)