webForumDet fria alternativet

finns några whiners här på wf...

Datorspel

12 svar · 389 visningar · startad av Sico

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg
Frågan#1

Jag har spelat några Quake3 dueller mot några wF-medlemmar nu. DM17 verkar vara favoritbanan, förstår inte varför. Den är ju en av de tråkigaste i spelet, kanske för att den inte tar så lång tid att lära sig? Och det är inte en smaksak...

naj du vann, pallar inte... du va den fegaste jag mött

Bana DM17. Motståndarens ping = 0, min 50. Jag fick inte använda MG + att han stack ut till RG hela tiden.
Vem är feg? Låt mig förklara nyckeln till hur man vinner en Q3 duell.

1. Rätt vapen vid rätt tillfälle.
2. Hålla hälsan över 100/0
3. Överlista moståndaren

Ni borde se några profisionella 1on1 dueller så ni vet hur man ska spela före ni whinar på min spelstil. Jag säger inte att jag är bra, för det vet jag att jag inte är. Men jag vet hur man bör spela för att vinna. Du kanske inte spelar för att vinna, du kanske spelar för att ha kul? Visst, därför spelar jag också. En jämn match då det nästan känns som man själv är inne i spelet och ger allt i varje situation för att kunna överlista motståndaren. Det är vad jag kallar kul.

Jag finner det ej så roande att använda fel vapen vid fel situation, tex RL på långt avstånd så som på DM17. Skjuter med ett vapen då jag kommer göra lite skada istället...
Och att jag flyr till helth items när jag har 50 i hälsa är väl ganska logiskt?

Skit på er säger jag

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg

jag vill veta namn

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Du tänker helt rätt!

Sedan förstår jag inte varför man inte skulle få utnyttja de tillgångar man har på en bana, det finns enkla sätt att ta bort dom om man nu skulle vilja det.

Handlar det om att jämna ut matchen så finns det enklare sätt: Handikapp. Sätt näer din hälsa till 75% så skall du se skillnad.

Nä, bort med alla whiners. Man blir inte bättre för att andra blir sämre, det skall träning till.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Vad är MG, RG och RL?

RG = Railgun
RL = Rocket Launcher
MG = Mega health / Machinegun (?)

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Du vann ju, sedan spelar det väl ingen roll hur, så lännge det inte är fusk inblandat.
Att sedan "whina" här på wF om hur tråkigt det är med "whiners" är fel forum och låg klass ;)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jag spelar alla banor utan rynka på näsan utom q3dm6 tror jag det är, den banan man alltid spelar clan arena på iaf. Så jäkla trött på den.
Sen så är det så tradigt med alla som fuskar. Får man höra den "Jag spelar bara denna banan och har bara spelat i en vecka och vet dessutom inte hur man fuskar" och så vinner han med 30-1 :l
Men så kul vi har ändå när vi wf:are sammlas i #wf, irc, och sedan lirar...
Säg bara till om ni vill lira lite :D Jag ställer alltid upp om jag är hemma (nåja nästan alltid) ;)
Justjag, rg och mh förstör spelet enligt mig, visst rg kan vara kul på vissa banor men som på q3dm17 är det inget kul då dem bara ställer sig och campar x(

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Undertecknad ställer gärna upp på någon q3 1v1 mot någon wF-medlem.
Bangar aldrig och whinar aldrig.

Varnar dock för att jag har en: bind 4 "say :)" :)

MH = Mega Helth
MG = Machinegun

Gött Vide att du håller med mig

frankof skrev:

Du vann ju, sedan spelar det väl ingen roll hur, så lännge det inte är fusk inblandat.
Att sedan "whina" här på wF om hur tråkigt det är med "whiners" är fel forum och låg klass ;)

Nej det är rätt forum, och det spelar en viss roll hur man vinner. Att få kritik för sin spelstil när man utnyttjar banans fördelar är tråkigt. Jag sitter inte i ett hörn med rail hela matchen och väntar på att motståndaren ska komma precis.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Sico skrev:

Nej det är rätt forum, och det spelar en viss roll hur man vinner. Att få kritik för sin spelstil när man utnyttjar banans fördelar är tråkigt. Jag sitter inte i ett hörn med rail hela matchen och väntar på att motståndaren ska komma precis.

Fortfarande fel forum, eller var matchen i wF-regi :q
Det är ok att utnyttja banan på ditt sätt men inte på andra sätt :q
Att ha ryggen mot väggen är väl ett utmärkt sätt att inte bli skjuten i ryggen :q
Campers är sällan något större problem att döda, det är värre med dom j*vlarna som aldrig står stilla ;)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Sico skrev:

Gött Vide att du håller med mig

Was! jag håller ju också med dig :p
Även om du spöar skiten ur mig ibland. :e

Cyprys: titta gärna i #wf så kan vi lira lite q3 :)

frankof skrev:

Fortfarande fel forum, eller var matchen i wF-regi :q

Quake är ett First Person-spel, så jag tycker att det ligger rätt.

frankof skrev:

Det är ok att utnyttja banan på ditt sätt men inte på andra sätt :q

Det är väl inte det han sa i första inlägget heller.

frankof skrev:

Att ha ryggen mot väggen är väl ett utmärkt sätt att inte bli skjuten i ryggen :q

Självklart, men står du bara still betraktas det som camping och ger varken motståndaren eller en själv någon spelglädje.

frankof skrev:

Campers är sällan något större problem att döda, det är värre med dom j*vlarna som aldrig står stilla ;)

Japp, good point. ;)

Qimen skrev:

Was! jag håller ju också med dig :p
Även om du spöar skiten ur mig ibland. :e

Ibland :q §e

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)