Finns det ingen internetaccess så går det snabbare att starta servern om du talar om att det är en lan-server som inte ska kontakta won-servrarna.
c:\sökväg\hlds.exe -game cstrike +sv_lan 1 -nomaster -insecure
5 svar · 268 visningar · startad av Niehls
humm.. satt och funderade.. jag har en dedikerad server på min dator.. vet att man inte kan ansluta till den själv från den egna datorn.. jag provade ändå. och då stod det att den inte kunde kommunicera med won-servrarna.. om detta är det enda problemet, borde jag inte kunna stänga av att den skall göra det, och sedan ansluta till den från samma dator?
följdfråga: varför kan den då inte kommunicera med servrarna?
och varför kan man egentligen inte ansluta till servern från samma maskin?
Finns det ingen internetaccess så går det snabbare att starta servern om du talar om att det är en lan-server som inte ska kontakta won-servrarna.
c:\sökväg\hlds.exe -game cstrike +sv_lan 1 -nomaster -insecure
men det är en internetserver...
Jaha, jag uppfattade det som att servern inte kunde ansluta till won-servrarna, vilket den inte kan om man sitter i LAN utan internetaccess. Har serven internet så ska den normalt ansluta till won om man inte angett något annat men det kan ju eventuellt varit problem med won:s anslutning vi det tillfället.
Hur som helst så är svaret i stort sett samma sak. Ändra 1:an till en 0:a istället eller ta bort det direktivet helt.
Är den dedicerad så skall du kunna använda samma wonid
Satt och funderade på varför någon vill ha en server på internet men utan att kontakta won och ser nu att jag inte läste frågan så ingående.
Du kan inte ansluta med samma IP som servern om du inte byter port. Har du servern på 192.168.0.1:27015 så går det inte att ansluta med 192.168.0.1:27015 utan du får ange 192.168.0.1:27016 (exempelvis).
Detta anger du i genvägen som startar CS.
Exempel:
C:\Spel\halflife\hl.exe -console -game cstrike -noipx -port 27016
Strunta i det där med nomaster, såvida du inte har andra anledningar till att inte kontakta won-servrarna.