webForumDet fria alternativet

Någon retroinstresserad?

Datorspel

6 svar · 259 visningar · startad av Dark Lich

Medlem sedan feb. 20036 inlägg
Frågan#1

Finns det någon retrointresserad här tro?

Själv är jag riktigt retroinstresserad. Dessutom så drev jag SRC förut, då sveriges största retrospelsajt.

Väntar en hel del sköna retrospel denna vecka; Bl.a. Gamegear med 11 spel och ett komplett Phantasy Star 2 till Mega Drive :P

Medlem sedan juni 200288 inlägg

Jo vars...

Är väl hyfsat retro-intresserad. Äger en ganska medioker NES-samling, med ett par klassiker såsom: Zelda 1, Super Mario Bros, Excite Bike, Duck Tales mfl.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Klart man har lirar lite NES när andan faller på, har en ganska blygsam samling dock. Men jag lyssnar mycket på musik från C64, NES, SNES och GB, inga jäkla remixar. Har fastnat för musiken till Gremlins 2: The New Batch till NES, brukar hänga en del på zophar.net när jag ska ha mer, men nu är mitt musikbehov ganska mättat.

Apropå retro, vet någon var man kan få tag på Äggstolar? Antingen takmonterade eller med fot, bara det är ägg.

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

har ett pongspel från 1978 på mitt bord.. ;)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Klart man är retro!

Jag har 2 st NES, en Amiga och en C64. Just nu. Det skall fyllas upp men just nu lider jag av platsbrist.

Favoriterna: Super Mario Bros 1 (NES), Bubble Bobble (NES), Giana Sisters (C64), Arkanoid (Amiga). Det finns givetvis massor fler, men det är de jag kommer på just nu.

Tyvärr är det inte bara platsbrist, utan tyvärr också tidsbrist, så man hinner ju inte med allt man vill.

Mvh,

Medlem sedan juni 20004 308 inlägg

Jag fyller väl på lite får vi se om någon känner igen något:

Last Ninja (C64), Spindizzy (C64), Nibby Nibble (Amiga), Nebulus (Amiga), Snake rock rattle'n'roll (NES) ... vilka tider :)

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Klart.. Har ju mitt NES med lite spel till (24 för att vara exakt ;)) plus en sån där grej med inbyggda spel man kan köpa lite här och var för 200 spänn eller nåt som bara innehåller 60 NES-spel.. :e

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)