Någon som testat den? Jag fattar inte hur man utför alla de moves man läst om. Kan bara gå, huka och hoppa lite lätt.
Några tips?
Splinter Cell - Demo
9 svar · 196 visningar · startad av Bendro
Spring framåt.
Tryck och håll inne "crouch/stand up".
Stå med näsan mot t.ex. en vägg.
Tryck "jump" och tryck igen när han är i luften.
Har du testat att smyga längs med en vägg och kolla runt hörn etc? Hänga i lampor...
Tråden flyttad från Datorspel - Övrigt. :)
Hur springer man framåt då??
Att stå mot väggen och trycka jump + jump resulterar i att han sparkar i väggen och kommer upp lite högre...ev. lyckas hänga sig i en lampa.
Kolla runt hörn? Hur?
Tycker dom skulle haft med en training-bana i demon för oss som inte har testat spelet på konsol....
Du ändrar din rörelsehastighet mha musens scrollhjul. Om du inte har nåt sådant så vetefan. :)
Finns en knapp som heter "back to wall" eller något liknande stå med näsan mot en vägg och tryck på den så trycker hans sig med ryggen mot väggen. Sen kan du gå längs väggen med vänster-/högerpil. När du kommer fram till ett hörn så kollar han automatiskt runt hörnen.
Stå bakom en person och tryck "use" för att ta denne som gisslan.
Bendro skrev:
Att stå mot väggen och trycka jump + jump resulterar i att han sparkar i väggen och kommer upp lite högre...ev. lyckas hänga sig i en lampa.
Om det är tillräckligt smalt och inte för lågt i tak så kan ställa dig med ett ben mot varje vägg
Bendro skrev:
Kolla runt hörn? Hur?
ställ dig vid en väg och tryck på "back to wall" knappen och sedan går du fram till kanten av väggen, då kan du även dra fram din pistol och skjuta runt hörnet
förlåt om det är lite svårt att förstå :r
Finns det något ställe i demot som är tillräckligt smalt för det?
Splinter Cell
Vad jag vet så finns inget ställe i demot som är tillräckligt smalt för att gå i split så att säga.
Sen en övrig detalj, Splinter Cell är 3rd person så
kanske skulle ha ett nytt forum för såna spel istället för att lägga dem i First Person Shooter (Den som nu gjorde det)
Re: Splinter Cell
eXode skrev:
Vad jag vet så finns inget ställe i demot som är tillräckligt smalt för att gå i split så att säga.
Sen en övrig detalj, Splinter Cell är 3rd person så
kanske skulle ha ett nytt forum för såna spel istället för att lägga dem i First Person Shooter (Den som nu gjorde det)
Jag flyttade den hit eftersom tidigare diskussioner om spelet har förts i detta forum. :)
Wiberg skrev:
Finns det något ställe i demot som är tillräckligt smalt för det?
Första korridoren vid alla fängelseceller men det går bara att göra mot betongväggarna och även uppe vid receptionen men där får ni sjävla räkna ut var det går att göra split-jump