webForumDet fria alternativet

Skribentjakt

Datorspel

2 svar · 262 visningar · startad av Havregryn

Medlem sedan juni 200288 inlägg
Frågan#1

Hej mitt riktiga namn är inte Havregryn, utan Jonatan Nilsson. Jag agerar "Ansvarig utgivare" för Spelportalen.net. Spelportalen är en spelsida endast inriktad på konsolspel och därför inte Pc-spel. Vi har dock legat lågt ett tag, och vår design är i nuläget en bra bit från att bli färdigställd.

Det är just designen som har ställt till det lite granna för oss. I coh med att den tar så lång tid att producera har skribenterna blivit allt färre och färre. I nuläget är vi 6 skribenter(eventuellt 7), vilka är beredda att uppdatera sidan om så krävs.

Vi känner oss ändock relativt tunna, ett par skribenter till skulle verkligen inte sitta fel. Därför söker vi nu dig, som är älskar att spela tv-spel och har ett brinnande intresse för att skriva. Du bör behärska svenska språket till fullo.

Känner du att du sitter inne på dess kunskaper men inte får utlopp för dem, tycker vi definitivt att du ska kontakta oss. Kontakta oss gör du antingen genom ett slänga iväg ett mail(innehållandes, provtext, info om dig själv etc.) till:
skribent@spelportalen.net eller via Msn Messenger(Jonatan@nilsson.tc).

Mycket ideellt arbete väntar till en början, och några gratis spel eller ersättning är inte att vänta. Detta räknar vi dock med att kunna få när sidan väl kommit upp och folk fått upp intresse för den.

Är du intresserad kontaktar du oss snarast.

/Jonatan - Ansvarig Utgivare för spelportalen.net

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Hej Jonatan.

Havregryn skrev:

Mycket ideellt arbete väntar till en början, och några gratis spel eller ersättning är inte att vänta.

Ideellt arbete kan jag svälja, utebliven ersättning likaså men att man måste dra iväg och köpa spelet är ju värre. De kostar ju trots allt en slant. Fast och andra sidan, det är ju förmodligen där ni måste starta och får distributörerna upp ögonen för er kan det ju bli riktigt lovande.
I dagsläget är jag inte intresserad av samma anledning jag nämner ovan. Misstolka mig inte, jag är inte sniken. Du får gärna återkomma när ni har "stabiliserat" er och kan erbjuda era skribenter något i utbyte (att få spelet i fråga fungerar utmärkt). Jag tror dessutom att jag ganska lugnt klarar "intagningskraven" eftersom jag går in på mitt sjätte år på Spel på Torget i dagarna. ;)

Lycka till! :bire

Medlem sedan juni 200288 inlägg

Jepp, förstår ditt resonemang till fullo.
Att inte kunna erbjuda sina skribenter spel känns tämligen fattigt, jag skulle så gärna vilja det. Därför är det en av de saker vi kommer att jobba aktivt med när sidan kommer upp.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)