Vad tror ni om detta spel? Vem kan tänka sig att dela en ny Final Fantasy-värld med tusentals andra spelare?
Själv är jag lite emot det, för i andra Final Fantasy spel spelar man en stor roll och förändrar saker och ting, men i ett onlinespel är man oftast liten och inte kan påverka så mycket.
Jo, för dem som sitter inne med bredband kan det säkert vara hur kul som helst. Men för oss vanliga modem-användare blir det säkert inga långa spelsessioner.
Men av det man sett hittills skiljer det sig verkligen mot föregångarna. Om det är positivt eller negativt återstår att se.
Nja, varje spel i FF-serien skiljer sig från varandra. Det är naturligt.. men du har rätt. Detta är ett rejält steg mot något nyare.. men jag tror att man njuter mera av att få uppleva det själv med en underbar story.. än med flera tusen andra.. för mig är FF-spelen något med bra story, bra musik.. sedan om hur krigssystem o.s.v är spelar inte så stor roll.. Så egentligen är jag negativ till FFXI.
Jo, jag är väl egentligen också negativ till elvan. FF ska vara som på den gamla goda tiden, med stora monster, glada äventyrare och stora gröna skogar. Spelade förresten igenom FF VI för ett lite tag sedan. Underbart vacker musik, helt i klass med den i FF VII (som jag förövrigt tycker är det bästa FF-spelet). Storyn är också den helt felfri, att utforska sista delen av spelet själv är genialiskt.
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e