ähh!
allting blir MMORPG nu för tiden..
inte svårt att räkna ut då man måste ha en riktig version av spelet plus att dom håvar in 100 kronor varje månad...
~115 kronor. Och jag fattar inte vad alla gnäller på över månadsavgifterna för. Skippa två pizzor i månaden så har ni pengarna.
Tänk bara vad du får för pengarna. Du får ett spel som du aldrig kommer att varva. Nya grejjer läggs till hela tiden (nya dungeons etc). Helt klart värt ~115 i månaden. Så, sluta gnälla och köp! =)
Jag sitter just och väntar på att finalbetan ska dra igång, körde öppna betan några veckor och blev helt fast.
Månadsavgiften kommer att ligga runt hundra spänn, billigare om du betalar för en längre period. Den betalar du för att Blizzard ska få bandbredd och servrar. När du köper spelet får du en månad gratis.
Jag har lirat betan ganska länge och blev inte så jätteimponerad. Det som är bra är att det finns mängder med uppdrag man kan göra på egen hand, men det blir ganska enformigt efter ett tag. Det är ganska snyggt, om man gillar toons.
Har precis köpt Everquest 2 och är inte helt imponerad av det heller. Jag spelade Dark age of Camelot i ett år, vilket fortfarande är det bästa MMORPG enligt mig. Har tidigare även spelat Anarchy Online, Asheron's Call och Asheron's Call 2.
Jag kommer nog att köpa WoW med när det släpps i Europa, men det är mest för att en hel del polare troligtvis ska köpa det.
Jag väntar också på Final Beta och ser med spänning fram emot att testa det. Misstänker att jag kommer att sakna DAoCs RvR, det är så rackarn's roligt. :) Får ha mycket bra PvE-glädje/-känsla för att väga upp det.
Jag testade EQ2 i november men tycker att det är synd att dom ska hålla alla reglerna hemliga. Är det bara för att sälja mer strategy guides? Man vill ha ett ställe där man kan läsa om vilka egenskaper till ens karaktär som är bra till vad och i vilka lägen, spell libraries, crafting guides etc.