webForumDet fria alternativet

CS - krasch som ger musproblem

Datorspel

3 svar · 407 visningar · startad av mrblonde

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg
Frågan#1

Har råkat ut för något bizarrt i cs. Spelat ett tag utan problem, och så i går så fick jag en blå skärm (på en win2k...) medan jag spelade cs och datorn startade om. Nu kunde jag i cs inte röra musen i höjdled, bara i sidled. Efter att ha testat allt möjligt blev jag tvungen att avinstallera cs och sen installera om det, och 1.5. Allt funkade bra och jag kunde röra musen i höjdled utan problem.

Fick en ny blåskärm som kraschade datorn och samma grej igen, kan inte röra musen i höjdled i cs igen, jag kan röra musen som vanligt i menyerna, i windows men så fort jag kommer in spelet, på en bana så lägger höjdbiten av...

Är det någon som vet något om detta, har hört om liknande problem osv? Kan ju inte sitta och installera om cs varje gång jag vill spela... och jag vet ju inte hur länge jag får spela heller innan blåskärmen kommer...

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg

hmm finns en sak du kan ställa in... gå in i menyn och leta upp där det står typ "use mouse" eller lägg in mlook++ (lite osäker tror det är så) i din config.cfg så ska det nog funka!

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

gå in på controlls och sen på advanced där trycker du in mouse look...kommer inte ihåg vad man kunde skriva i consolen istället...

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

gå in på controlls och sen på advanced där trycker du in mouse look...

Tack! Det löste problemet, då släppte grejjen med att inte kunna titta uppåt... märkligt att den ställde in sig till det när den kraschade... jaja.

289 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
157 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)