webForumDet fria alternativet

Battlefield 1942

Datorspel

25 svar · 801 visningar · startad av Boffster

Medlem sedan nov. 2001111 inlägg
Frågan#1

Tjena folks !!!

Jag har problem med Battlefield 1942. Det vägrar starta ...... bara blinkar till sen händer det inget mer.

kör en maskin med P4 cpu och GeForce 4 TI4600 ....... detonator 30.82 whql ...... directx 8.1

Os = Win2000 SP3

har aldrig haft nått problem med någon annan spel.

tack på förhand och hoppas nån har nån idé.

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Testa och installera om spelet, brukar fungera... datorn verkar det ju inte vara något fel på. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer då jag inte lirar spelet själv :(

Har installerat spelet 30 gånger tror jag ........... och dessutom provat ett antal olika nocd cracks ...... det vill inte funka.

jag vet att det inte är nått fel på skivorna eller cracken eftersom spelet fungerar på andra datorer.

har ingen aning varför det inte funkar på min.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Aha, jag tror jag vet vad felet är:

1. Du frågar om crackade programvaror på wF. Sånt straffar Gud direkt.

2. Du kör piratkopierade S V E N S K A spel, sånt straffar Gud efter en liten stund. Det svenska företaget Digital Illusions som gjort spelet kommer att rapportera dig till Säpo.

3. Din dator är ful, försök måla om den.

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

jag tror att sgtpepper har rätt

Och vad är det som säger att man inte kan använda nocd cracks med original skivor ?? jag har det till alla mina spel .... för inte behöva stoppa i skivan hela tiden.

några kaxiga inlägg klarar jag mig utan tack så mycket.

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Har du alla nya drivrutiner du behöver?

Tex till graffe och sånt...

Hej Boffster, sgtpepper menade nog inte så illa med det där.
Har du en redig programvara så ska du självklart få hjälp. Är problemen däremot av en art som har med att de är kopierade att göra så får vi låta dessa diskussioner gå utanför wf´s väggar. Hoppas att du har förståelse för det.

Jag dömmer inte någon i förhand bara du har svaret på frågan!

McD: jag har förståelse för det .... np.

Selle: jag har allt som man bör ha. Har som sagt inget problem med andra spel.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Visst, du kanske kör orginal, i så fall så är det väl inga problem för dig att tala om för mig vad det står på sista raden på sidan 17 i manualen?

Har du testat att byta detonatordrivrutiner? Jag var tvungen att göra det för att få igång spelet, den version jag hade var antagligen för gammal.

Gå igenom installationsguiden och se om du kan få några tips där, testa t.ex att stänga av antivirusprogram och liknande vilket tydligen kan ge upphov till problem enligt guiden.

Medlem sedan aug. 2001112 inlägg

Hur mycket minne har du på grafikkortet?? Kolla igenom listan på kompatibla grafikkort...

hum .... jag får väl konsultera manualen lite ....... vilket jag aldrig gjort i hela mit liv... till nånting överhuvudtaget.

Echo: Creative 3D Blaster GeForce 4 TI4600 128mb

Då är ju inte felet där i alla fall testa med dom nya detornatordirivrutinerna.... http://www.nvidia.com/view.asp?IO=feature_detonator

hittade detta på ett annat forum

Svinbraiga till BF1942. Om ni har problem i det och har Nvidia kort , testa dessa drivers.

Då pratar trådsförfattaren om de detonatorer som jag länka till ovan, problem löst fler frågor om BF1942 :e :P §e

Hum ok .... jag ska prova det ..... tack så länge.

visste faktiskt inte att Detonator 40 hadde släppts ........ fans ju bara som beta sist jag kollade.

ska installera det och se vad som händer.

. :e Var bara någon dag sedan som dom kom.

Det hjälpte tyvärr inte .... fasen oxå !! det kanske inte är meningen att jag ska spela det spelet ;(

ajdå.. då vet jag inte hur jag ska kunna hjälpa dig. Lämna tillbaka seplet till affären du köpt det på.

sista utvägen typ ... med det är inte en bra lösning ......... jag vill fortfarande veta varför det inte funkar ..... vad det är som e så speciellt med det spelet ....... alla andra spel funkar perfekt och jag har dom flesta spelen som är värda att ha.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)