webForumDet fria alternativet

Half-Life Mapping

Datorspelur Datorspel

3 svar · 184 visningar · startad av Mr. N.

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Någon annan här som brukar skapa egna Half-Life-banor? Jag har ett första utkast (bara en bild, banan är långt från klar) här.
Och om någon verkligen vill så kan jag väl lägga ut en bsp (2 MB) också inom en snar framtid. Men det skulle vara kul att snacka lite om olika idéer, eller bara Half-Life överhuvudtaget. För den som vill veta mer om projektet 'The Tunnel' så finns den häringa länken: The Tunnel
OBS! Sidan om 'The Tunnel' är lika färdig som 'The Tunnel' självt, därav den, låt oss säga spartanska designen.

KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Jag testade lite förut. Han med att göra två tfc banor, en DM och två CS banor. Sen paja hårddisken och sen har jag inte orkat öppna programmet igen.

Ska bli kul att testa eran bana sen. HL kan man bara aldrig tröttna på.

IndividenMedlem sedan juli 20011 714 inlägg

Jäkligt kul att fortfarande "hitta" sådana som mappar... Lustigt namn också, väldigt likt en av de bästa mapparna i Sverige: mr. P. :)

Hmm...ett Half-Life-singleplayer-äventyr som försöker efterlikna arkitekturen i originalet. Inte så väldigt nyskapande. Det finns redan, ja säkert, 100 stycken sådana singleplayer-äventyr.

Jag är trött...spelat Half-Life-modden Natural Selection i över, kan inte räkna längre, uhm, 17 timmar ungefär. Oj. Kanske bäst man sover? Nej, tror jag spelar lite mer. Pingtiderna så fina den här tiden på morgonen. :)

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Varför ändra någonting som funkar, funkar otroligt bra dessutom, som jag ser det är det skamligt att ändra designen på Half-Life, jag får väl prova Natural Selection först... Men ska banor göras ska de göras så likt originalet som möjligt, det finns så mycket skräp där ute, men det innebär ju inte att mina banor kommer att bli ett undantag...

249 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.c74b5be1
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
247 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)