webForumDet fria alternativet

Counter-Strike

Datorspel

6 svar · 327 visningar · startad av Boffster

Medlem sedan nov. 2001111 inlägg
Frågan#1

Hejsan !!

Jag undrar om det finns något möjlighet att byta cd nyckeln till Counter-Strike när spelet är installerat. Det hjälper nämligen inte att avinstallera spelet ..... nästan gång jag installerar det så behöver jag inte ens skriva i nån cd nyckel .... den är kvar på nått sätt nånstans.

Är det nån som har nån bra idé ??

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

jag kan avinstallera och sedan installera på nytt så får jag skriva in nyckeln. Annars är det bara ändra i registret:
start > kör > regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Half-Life\Settings\
Där hittar du strängen Key, bara högerklicka och välja Ändra.

Medlem sedan nov. 2001111 inlägg

Tackar så mycket !

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Det bör du dock INTE göra. Du blir rapporterad som 'fuskare' till Valve Softwares centrala banserver, i och med de nyligen uppdaterade säkerhetsmodulerna till VAC (Valve Anti-Cheat).

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Varför blir man rapporterad som fuskare? För att man byter key? Kan du förklara varför?

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Om du köper spelet så får du en fungerande cd-nyckel. ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Eric Johnson, fritt översatt, om cd-keys:
"Många personer har uttryckt en stor oro över att vi kommer att banna folk som använder CD-key´changers. Vi kommer inte att banna användare som har en legitim förklaring för att använda flera olika CD-keys (familjer som delar CD-key, många klienter bakom ett NAT etc.). Vi är medvetna om alla legitima anledningarna för att använda flera olika CD-keys från en klient, och användare i sådana situationer kommer inte att bli påverkade."

Källa

288 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
152 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)