Jag tänkte ladda hem ett MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) och se om det är kul..
Men då behöver jag lite hjälp. Har hört att man måste betala en månadsavgift för vissa. :(
Är det nån som har erfarenhet om sånna spel? Vilket är bäst?
Det ska vara gratis...
Mmorpg...
3 svar · 512 visningar · startad av Duva
Jo, du får betala för de flesta, men det finns ju vissa som är gratis, t.ex MUD ;) Men jag tycker att det är värt småpengarna om man har fast inkomst o VISA, men om du ska lira något så ska du vänta in Star Wars Galaxies http://starwarsgalaxies.station.sony.com/ eller Warcraft Online (eller vad det heter) , dom kommer att bli bäst, det garanterar jag.
Resten som t.ex Anarchy Online, Dark Age of Camelot, m.fl suger, och dom äldre är inga grafikfester precis, om du inte är hardcore RPG:are, då kanske jag rekommenderar Asherons Call.
Om du undrar varför dom vill ha pengar så är det för att dom har massor med servrar som dom sköter, annars är det nästan bara klienterna själva som sköter spelet. Och så har dom en levande story som utvecklas genom åren, dom släpper också mycket nya delar, nya världar m.m. Användarna har lite inflytande över vad som kommer o så också. Men MMORPG's är än så länge i embryo-stadium, det kommer att bli så mycket bättre om några år.
SWG lockar dock med att dom säger sig göra det perfekta MMORPG:et! =)
Har för mig att man kan testa Anarchy Online gratis i nån månad...
jepps
men anarcy online suger!
vänta, som nån sa tidigare, SWG kommer rocka skiten ur branchen..