Har spelat alla de Allierade uppdragen plus några Scirmish och jag är helnöjd!
Tycker RA2 är bästa RTS spelet hittills, i motsats till TS som ju var en stor besvikelse. I RA2 går det minsann undan och man slipper ha femtielva harvesters för att klara sig.
Extra kul är möjligheten till att ockupera vanliga byggnader, det vinner man rätt mycket på. De allierades GIs är nu väldigt användbara i "sandbunkerläget", blir de dessutom veteraner så klarar de en hel del!
Verkar rätt välbalanserat med fast det ser man väl inte förräns man kört multiplayer ett tag. Dock tycker jag att supervapnen som Atombomben och Väderstationen är lite väl kraftfulla.
Fast terrordronen är jäkligt jobbig :)
/red
En sak är jag besviken på... Ingen karteditor...
/red
------------------
MvH
/Bengan www.bengan.com
"Your mouse has moved. Windows will now restart to accept the changes."
Ra2 var väldigt välkommet efter det lite tråkiga TS. Satt hela gårdagen och spelade.
Hur många uppdrag är det man ska klara av för att blir färdig med Allied skivan? Jag har precis fimpat 3 kärnvapen och ska bege mig till Berlin. Har jag långt kvar?
Hmm, no offence men asså...va ere som är så nytt med RA2 jämfört med Tiberian Sun, RA osv...?
Tycker inte att det är något som är direkt nytt alls.
Har helt tappat förtroendet för Westwood, hade hoppats att RA2 skulle bjuda på en hel del nyheter men icke. Bara lite upphottad grafik. Går kanske inte att utveckla denna typ av RTS spel så värst mycket mer, va vet ja...
Det handlar väl mera om att finslipa en redan bra grej så att säga. Antar att det framöver blir mer och mer rena 3D spel även inom strategi och det tycker iallafall jag är synd.
Red Alert 2 verkar för mig betydligt bättre balanserad än vad de äldre C&C spelen var. Dessutom är det balanserat "högt" så även om man leder ena minuten så kan man förlora nästa. Alltså mera action plus att man måste tänka mer strategiskt än tidigare.
Även AIn tycker jag är betydligt bättre än tidigare och framförallt aggresivare.
Men, men smaken är olika. Jag var mest ute efter en bättre version av första Red Alert eftersom det hittills varit mitt favoritspel.
Tycker Westwood lyckats riktigt bra den här gången om man undantar det som saknas (karteditor och modem-modem spel).
------------------
MvH
/Bengan www.bengan.com
"Your mouse has moved. Windows will now restart to accept the changes."
RA2 är inte en förbättrad version av RA. Fast det har tagit det bästa från klassikern och förpackat den i en helt ny förpackning tillsammans med massa annat!
Största skillnaderna är:
Spelet är mycket snabbare och mer action fyllt. Man bygger snabbare, förflyttar sig snabbare, dör snabbare :) Det är häftigare explosioner, häftigare effekter och häftigare enheter. Musiken är kanon och bra grymma ljud effekter.
Alla enheter skiljer sig mycket från varandra och alla har fördelar och nackdelar men ingen ensam enhet kan vinna kriget.
Man kan/ måste använda många olika strategier!
Det finns många olika multiplayer alternativ, dels spelsätt och det faktum är att man kan välja mellan olika länder
Man får kriga i städer! Inta byggnader eller varför inte ta över en buss med din Yuri, sätta en bomb på den och köra in den i motståndares bas?
Kamanjerna är bra med bra uppdrag och roliga och snygga mellansekvenser.
Bättre funktioner som t e x att du ser hur långt ett försvarsverk kan skjuta, förbättrat waypoint system och en "Command bar".
Tycker att detta spel skiljer sig rätt mkt från föregående C&C titlar, enda som jag inte tycker om är att det inte finns någon karteditor (kan de inte lära sig någon gång? Grrrr!) och att man inte kan ändra så mkt när man kör Skirmish spel.
åja =)
verkligen gott spel. trodde inte att ww skulle klara av det denna gången med tanke på ts, men... whee =)
tänk bara om det skulle vara en cc:dawn uppföljare istället. skulle det inte wuppa hårdare då? jag menar, dawn är ändå bättre än detta. inget spel jag testat har wuppat dawn än, det är bra betyg kan jag lova =)