Men i RA2 blir det väl inget problem?
För i RA så tömmer ju bara harvarna sin last och åker vidare... då behöver man ju inte alls ha så många?
(Eller finns problemet där också (var länge sedan jag spelade RA))
------------------
Mvh
Yrin Eldfjell
5 svar · 477 visningar · startad av fredda
En väldigt dålig sak med TS är att harvesterna är så dumma när de ska tömma sin last. De väljer det raffenaderi som är tomt och det är ju okej när man har alla sammlade på ungefär samma ställe. Men om man vill skapa nya baser på kartan med egna raffenaderier så kommer man plötsligt hitta sina harvestar åkandes mellan dina olika baser eftersom de inte fattar bättre. Detta gör att spelet blir lite segare och tråkigare eftersom det blir lite krångligare att skapa nya baser.
Antingen måste baserna vara nära varandra så att det inte gör så mycket.
Alt. 2 är att "harva" bort allt vid den första basen och sälja alla reffenaderier och starta upp dem igen på det andra stället.
Alt. 3 är att omringa tiberium fälten med murar och ha harvesters och reffenaderier inuti, då kommer de inte försöka åka nångon annanstans. Men det funkar oftast bara bra på mindre områden.
Tror dock inte att det kommer fixa det till RA2 heller så man får väl leva med det...
------------------
Fredda | Ironoak
Men i RA2 blir det väl inget problem?
För i RA så tömmer ju bara harvarna sin last och åker vidare... då behöver man ju inte alls ha så många?
(Eller finns problemet där också (var länge sedan jag spelade RA))
------------------
Mvh
Yrin Eldfjell
Jag aldrig upplevt det där problemet i RA så varför skulle det tillkomma i RA2?
------------------
//
<title>Hazze</title>
Problemet borde finnas med i vanliga RA också ifall man har flera harvar än harv byggnader (fint namn
) eftersom harven åker till första bästa byggnad som står tom eller är redan upptagen av en annan harv som är på väg ditt. Det betyder alltså att om du har två stycken baser på vardera sida av kartan får du plötsligt en massa harvar som åker fram och tillbaka och slösar tid.
------------------
Fredda | Ironoak