webForumDet fria alternativet

Voodoo 2

Datorspel

4 svar · 274 visningar · startad av Wiberg

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg
Frågan#1

Jag får inte mitt Voodoo 2 kort att fungera som det ska i Windows 2000.

Har laddat ner några drivrutiner som skulle funka för 2000 och installerade dem. Men i grafikinställningarna i spel (t.ex. IGI) så kan jag inte välja att köra med 3DFX vilket resulterar i att spelen går laggigt som f**. :l

------------------
Mvh. Wiberg

Medlem sedan jan. 2000566 inlägg

Eftersom drivarna inte längre utvecklas kan du nog inte förvänta dig att de kommer fungera särskilt bra.

3Dfx referensdrivare för Win2k/XP fixar bara OpenGL. Kör du DirectX spel kommer ditt primära grafikkort ta över.

Jag änvänder själv de senaste drivarna för w2k/XP från 3dfx site. Fungerar helt ok med Half-Life, Unreal m.fl. OpenGL spel.

/R

------------------
"Yeah well, you know, that's just like your opinion man." - The Dude

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Microsoft har valt att inte impletera stöd för grafikkort som Voodoo2 som behandlas som ett extra grafikkort. Det finns vissa extrema lösningar men dom rekommenderas ej (installera Win98 å ha dualboot, byta skärmsladden varje gång du ska spela)
Ska du spela senaste spelen så kan jag rekommendera att byta upp dig till ett grafikkort. Geforce2 mx kan du idag få för dryga 500-lappen och det ger betydligt bättre prestanda än vad Voodoo2 gör.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!

Medlem sedan nov. 200122 inlägg

jag har också problem med mitt Voodoo2 kort, det verkar inte som det finns drivrutiner för win2000. Hittar jag några så gör jag ett litet inlägg här.

Medlem sedan juli 2000228 inlägg

Här kan det finnas :h

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)