Går in på EAs hemsida och registrerar dig där?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
19 svar · 259 visningar · startad av Bendro
Någon som kan tala om för mig hur jag bär mig åt om jag vill spela on-line mot ngn?
------------------
Oflexibilitet är varumärket för det instängda sinnet
Går in på EAs hemsida och registrerar dig där?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Ok. Jag trodde att jag kunde spela direkt mot en kompis över nätet. Men jag måste alltså regga mig hos EA och gå igenom deras server?
------------------
hum..
kanske går att skriva in ipn direkt till kompis .. men varför vill du spela 99? du ska ju spela 2001 :)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Därför att min trötta gamla burk tycker livet blir såååå jobbigt med det. :(
Har inte mycket till grafik på den (ett integrerat ATI 4Mb kort) och vill inte lägga ner några större pengar på den heller. Planerar att köpa en ny till hösten. :)
Testade demon till NHL2000 när den kom...och grafiken hängde inte med där..så jag utgår kallt från att den inte gör det på 2001 heller :(
------------------
att gå via EAs server e ett bra tips... det andra sättet brukar ofta krångla. Iaf för mig.. :)
------------------
alfredssons.com - äntligen igång!
Hmmm, genom NHL 99 så körde vi modem uppringning! Alltså du ringer upp din kompis(Genom spelet) och han har ett spel redo för dig!!!
Finns ingen EA server för 99:an och tror inte IP funkar heller!!!
/www.smhl.net
------------------
Mikarm
Det är ju fan att man skall behöva använda sig av modem nu när man äntligen fått bredband.
------------------
vänta tills du får ny dator å kör nhl2001 då =)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
*muttrar*
Har fått låna ett Voodoo2 kort som kanske kunde hotta upp min burk något tills vidare. Men får det inte att funka med min IBM Aptiva. Någon som vet var jag kan hitta info? Verkar som det strular för att ATI-kortet är integrerat i moderkortet och inte vill låta sig stängas av. Eller så gör jag helt fel...som vanligt när det gäller hårdvarutbiten.
------------------
ehm..
Voodoo2 kör du bara när du har 3d
så du ska ha både ati och voodoo2 aktiverat.. sen måste du köra på win98 eller winme (EJ win2k).
sen sätter du en liten sladd mellan voodoo2 kortet och ati kortet (ser ut som en kort skärmsladd)... sätter skärmen i voodoo2 kortet.. thats it =) förutom att du måste ladda in drivrutiner från 3dfx.com..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Sladd emellan...
Men...eftersom det inte sitter ngn "vanligt" grafikkort i burken utan är integrerat i moderkortet..skall sladden kopplas in ngnstans på moderkortet då? (jaja jag vet..jag är trög när det gäller hårdvara)
------------------
nej den kopplas där du sätter i monitorn till grafikkortet (även om det är intregrerat)...
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Ok...har kollat och det enda jag hittar där man skulle kunna koppla in en sådan sladd är en kontakt på moderkortet som heter AMC CONN. Sitter inärheten av kontakten till skärmen. Kan det vara den? Om inte så verkar det inte finnas ngn plats att koppla in Voodoo-kortet.
------------------
[Redigerat av Bendro den 11 aug 2001]
Ta monitor sladden - följ änden till där den sitter fast på datorn - där ska du koppla in Voodoo2 kortet...
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Om du med monitorsladden menar sladden från skärmen så har jag gjort det. Och hittar bara den kontakten jag nämnde i närheten. Enda sättet jag kan koppla in Voodoo-kortet överhuvudtaget.
Om du menar att jag skall kunna plugga in det precis där skärmsladden kopplas in ser jag inte hur det skall gå till. Där på moderkortet sitter kontakten för sladden, och den ser inte ut att kunna flyttas....inte utan att samtidigt ta bort alla andra kopplingar såsom ljud, parallellport etc. Allt sitter på en och samma platta.
------------------
Du ska plugga in den där monitorsladden sitter vanligtvis.. I grafikkortets uttag på baksidan av datorn. Eller har du nån intregread dator?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Med risk för att verkligen testa ditt tålamod ;)
Så jag skall alltså koppla in den i samma uttag som jag kopplar in skrämen i...och sedan dra in den sladden in i datorn igen och koppla till Voodoo-kortet?
------------------
nej.. inte in i datorn.. utan till voodoo kortet på utsidan..
voodoo kortet har två kontakter eller hur?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jaa..det gör det. Ok..då har jag fattat, även om det tog lite tid :e
Skall fixa en kabel och testa. Tack för hjälpen.
------------------