Albinoleffe tog en fin skalp igår då man krossade serieledarna med hela 6-2. Ligger nu på samma poäng som serieledarna men med sämre målskillnad (David jag behöver en eller annan av dina forwards).
Nästa match blir svår men vinst där och säsongsavslutningen kan bli riktigt rolig.
Hattrick
2 598 svar · 116 180 visningar · startad av DavidB · sida 36 av 130
Frågan, av DavidB
nån här på wF som håller på med Hattrick? säg till så kan vi ta en träningsmatch isåfall \------------------ // David - Probably the best guy in the world
Läs frågan i sin helhet →FC Jämtli har gjort klar med Engelskse Roy Meehan 22 årig mittfältare. Senast ifrån Pueyrredon i den Argentinas div. III.
Tränare Anders Askenen väcktes när beskedet om nyförvärvet var klart. -Detta är otroligt bra, vi fick även tag på en anfallare idag som ser lovande ut, nu kan vi hoppas på både serien och cupen sa han lite sömnigt och man kunde känna hans lättnad i den kyliga Jämtlandsnatten. FCJ blir nu otroligt slag kraftigt, 21 miljoner har klubben lagt på spelare de två senaste dagarna!
FC Jämtli - klubben med spenderarbrallorna konstant på? ;)
I FC Dryden har det också varit lite turbulent den senaste veckan. Ny offensiv tränare, tre spelare in och fyra spelare ut. Tackvare oväntat höga försäljningspriser så pekar den här sjudagarsrapporten bara på -4,5 milj SEK. Det känns ju inte helt tokfel då det lika gärna kunde ha varit det dubbla. :)
Ytterligare en värvning är på gång. Lika bra att handla när man ändå är igång. :)
Nu siktar jag på söndagens måstematch. Vinst och jag är på säkrare mark - förlust och jag är inte på säkrare mark. Så att säga. ;)
Dryden skrev:
Vinst och jag är på säkrare mark - förlust och jag är inte på säkrare mark.
Fasen när blev du så klok?
Vinst: Över strecket!
Förlust: Fast under strecket!
Va de inte så du menade?
:OO
filippo skrev:
Vinst: Över strecket!
Nej, så enkelt är det tyvärr inte. Jag måste inte bara tänka på mitt eget resultat, jag måste också be för att minst en men helst alla av de andra matcherna går min väg. :l
Jag måste vinna på söndag, annars är den här serien så gott som körd för mig.
Dessvärre så sjunker formen i truppen just nu vilket inte känns så bra. :l
Kom igen nu onklar, bjud på Stefan! 5225625 är det enda nummer ni behöver just nu.
35000000 är det enda numret jag behöver just nu. ;)
Mvh
Har enbart 793 614 kr @nders, annars hade jag köpt honom. ;)
En gudabenådad målgörare skulle jag behöva, har ju gått trögt iår, fast han var inte så bra på framspelningar. :p
Fick bara 29. :l
@nders: hade du inväntat hans form så hade du nog fått mycket mer. 29 mille hade i och för sig inte jag tackat nej till. ;) Skulle ju lätt läsa många problem för mig. :OO
I morgon är det söndag och ny drabbning. Börjar närma sig slutet på säsongen nu och det är ju spännande som bara fasen! Av den anledningen klagar man ju inte men jag kunde ju gott ha legat i tabellens andra ände. ;)
Nästan komplett startelva, har ju en avstängning men det problemet löste jag med lite pengar. :) Annars har jag inga skador och formen är helt okej. Tre poäng ska... måste... bli mina! :o
Imorgon så finns 3 funderingar kring laget:
Så här ser serien ut:
Serie: V.572 (1316)
Nivå: 6 av 8 (efter 9 omgångar)
Jag möter Rör FF
1. AK PowerViper +23 25p
2. Tranan FC +15 18p
3. busarna +9 18p
4. FC Jämtli +1 17p
5. Luleåpool FC -1 10p
6. Rör FF -3 10p
7. MIFK -7 7p
8. Puhsvänner -37 0p
I Jämtlands Cupen möter jag Ipswich från III.24 §jr
Räddnigen för mig är: Ipswich ligger strax ovanför kvalstrecket och lägger då all vikt på serien. §e
För mig är nu frågorna:
-
ska jag köra med A-laget i serien och jobba för cupspel nästa säsong. B-laget i Jämtlands Cupen och åka ur kvartsfinalen :x
-
Ska jag jag köra bästa laget i serien OCH cupen och kanske gå videre i Jämtlands Cupen, men då förlora 1 träningsvecka på B-lagets anfallare. :l
-
Köra med B-laget i serien, kan kanske vinna med ändå! så lägga all vikt på Jämtlands Cupen och ha samma förutsättningar som punkt 2. Men då få träning på alla anfallare! :OO
Som jag alltid sagt: skit i Jämtlandscupen. Finns inga egentliga bra skäl till att satsa på onsdag istället för i morgon, då du inte bara förlorar träning för vissa spelare - Jämtlandscupen ger dig ju ingenting officiellt. Nej, dumpa den och satsa på serien!
Jo Jämtlands Cupen gäller ganska mycket, iaf för lagen som är med och slåss om att få vara bäst i länet! :birp
Förlust idag trots att FCJ vann allt på paln utan antal mål (0-2). Tänk vad SVM kan förstöra, nu ska jag ge Cupen en omgång.....
FC Drydens presstjänst skrev:
0-1 i inledningen. Men historien upprepade sig och än en gång tackvare FCD:s spelande tränare Johansson. Har du bestämt att ingen annan får göra mål?
"- Japp, jag har strängeligen förbjudit de andra att göra mål!" skojade han friskt efter matchen. 3-1 blev slutresultatet och detta innebär att FCD nu huserar över det beryktade nedflyttningsstrecket.
"- Hur skönt som helst! Visserligen matcher kvar men nu visar vi att vi kan spela som ett topplag." fortsatte Johansson och drog en lättnadens suck.
Hur skönt som helst. Jag offrade i och för sig nästa veckas form i och med dagens SVM, smällar man dock får ta. Nu är jag äntligen över strecket igen, på målkvot. Nästa vecka möter jag - de under strecket. Där har vi en fajt som lär gå hett till. :)
Weee!
1-1 mot serietvåan och en viktig poäng. Turligen förlorade lagen under Fluktarna i serien, så laget har lite andrum, och det här ska nog gå vägen. :)
Dryden: Jo, jag vet att jag inte borde ha sålt Stefan just nu. Jag måste dock köpa andra spelare, så jag var faktiskt tvungen. :l
@nders, du har ju ett betryggande avstånd till lagen under strecket, plus att du har en bra mycket bättre målskillnad. Det här bör väl inte vara några problem alls?
I V.765 ser det ut så här:
2. ............................18p
6. FCD........21-24.......13p
--------------------------
7. FBK.........24-29.......13p
Tajt? :OO
Blev 2-2 idag mot serieledarna! :D Behövde verkligen poäng!
Dessvärre fick jag en av mina mittfältare skadad. :l Inte något jag behöver nu precis.
Jaja, får gå ändå. :)
FC Drydens presstjänst skrev:
Hela truppen åkte på tisdagen till Argentina för att träningsmatcha mot VI-laget El Golfo.
"- En utmaning att få spela på andra sidan jorden." hälsade tränare Johansson via en raspig telefonlina. "- Vi tänkte ta med lite Maradona-influenser hem till söndagens match. Och då menar jag inte kokain." skrockade en munter tränare. Idagsläget är truppen helt skadefri. Dock kan avstängingar komma att ställa till det inför seriespurten.
"- Jag har beordrat hårt men sansat spel." avslutade Johansson.
Japp, Argentina. Kostade ju en slant men jag gjorde ett undantag för den här veckan. :)
Känns lite avigt med avstängningarna, har inte råd med det. :l
Blev seger med 3-1 i dagens träningsmatch. Laget spelade väl inte precis bra men jag testade ingen taktik heller, var enbart rutin och pengar som spelade roll den här gången då jag inte vill ha några skador på mina viktiga spelare nu. :)