webForumDet fria alternativet

Hattrick

Datorspel

2 598 svar · 116 180 visningar · startad av DavidB · sida 127 av 130

Frågan, av DavidB

nån här på wF som håller på med Hattrick? säg till så kan vi ta en träningsmatch isåfall \------------------ // David - Probably the best guy in the world

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 2007117 inlägg

Frässten, ni som har spelat detta mycket! Har ni kollat om man kan lägga bud på spelare som går ut under en tidsperiod då t ex hattrick ska vara nere. I sådant fall kunde man ju göra riktiga kap om någon förstår vad jag menar :)

Jag går plus varje vecka, dock inte med så mycket. Kassan är inte heller så stor tackvare man "råka" sälja sin kassa forward och var tvungen att skaffa någon bättre :e

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Går du plus varje vecka lär du inte ha mycket till lönekostnader och kringpersonal. ;)
Om Hattrick ligger nere så skjuts deadline upp, hur länge beror på hur länge avbrottet varar.

Personal har jag ganska hyfsat tycker jag, dock antal spelare är inte så mycket då jag har bara 13-14 st spelare typ. Detta för att jag betalar hellre 15 000 kr st extra för några läkare/masserare än vissa spelarlöner som kostar mer. Då gick inte det att lägga bud i sista sekunden innan hattrick stängs och sedan när serverna startas igen så köper du spelaren direkt.

Medlem sedan mars 20021 239 inlägg

har har problem med träning. Vad jag förstår så är det de spelarna som spelar matcherna som tränar... Så långt är det lugnt. men hur ser man hur mycket de tränar? när ser man att de har ökat en nivå? Hur funkar det?

En spelare måste spela minst en match för att få träning, spelar han både tränings- och tävlingsmatch så måste han ha samma typ av position för att få träning (en ytterback "kan" inte spela forward, men innerback).
Träningsintensitet får du välja själv på träningssidan, är en %-sats. Ökning får du hålla koll på själv. Brukar iof stå på prestationssidan (vad är det för nåt egentligen? :p) om nån spelare har höjt sig men det kan dröja ett tag, du lär dig dina spelare efter ett tag.. ;)

Träningsmatch till veckan någon? Cupäventyret tog ju slut idag. :)

Medlem sedan maj 20072 inlägg

Anställa tränare...

Dags att byta tränare! Men vad bör jag köpa?
Jag sitter o funderar på om jag ska anställa en tränare med "bra" ledarförmåga och "enastående" tränarförmåga för ca 11 miljoner eller en med "ypperlig" ledarförmåga och "ypperlig" tränareförmåga för 5 millar...

Medlem sedan maj 20072 inlägg

Kanske bör tillägga att 11 miljoner är ungefär vad jag har i kassan

Själv anser jag att tränar förmågan är viktigast. Han är ju där för att träna dina spelare, men det beror ju på. Är många spelare i ditt lag gamla så lönar det sig mindre än om dem skulle varit yngre. Yngre spelare lär sig ju fortare,

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Serie(11902)seger! :) (y) :birp

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Bottennapp :x ... blir nedgradering till 6:an

Samma här, denna säsongen var inte någon Höjdare :(

Klarade 5e-platsen med lite kämpande. Ska bli intressant att se hur nästa säsong går, ekonomin har varit rätt kass men blir väl ok iaf nu med nya regler för ekonomin (ökade sponsorbidrag mm), behöver några nya spelare.
Nån som är sugen på träningsmatch med junisarna förresten? Nor IK, 207973.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ett svalt HT-intresse den här säsongen har gjort att jag "bara" blev fyra i femman, plus en usel ekonomi och spelare som bara blir äldre och äldre. Jag har inte ens förlängt supportermedlemskapet. Inte bra. :(

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Med en omgång är FCJ som nykomling klar seriesegrare. Det finns inga förhoppningar på att man via kvalet kommer att bli uppflyttad till fyran.
Men att som nykomling komma upp i femman och vinna serien är stort. Senast FCJ vann femman var för 15 säsonger sedan. Man har under dessa säsonger hunnit vinna sexan tre gånger. FCJ har släppt in minst mål bland lagen i serien. När det gäller mål framåt så ligger man trea vilket även det är mycket bra. Tätt bakåt och mål framåt!

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Well, nu har brorsan övertalat mig att dra igång ett lag. Efter två raka storförluster vann vi den tredje matchen med 2-3. Nu ligger inte laget sist i tabellen längre. :)

Några tips på hur man gör i början?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Oj, Hattrick har jag helt glömt bort och tyvärr äger jag inte FC Dryden längre. :(

Medlem sedan juni 20001 251 inlägg

Här är några bra starttips, annars går det väldans segt.
> Köp en minst ypperlig tränare med dålig ledarförmåga.
> Bestäm dig för vad du vill träna, låt oss säga mittfält.
- Använd resterande pengar till att köpa in 5 x 2 ypperliga speluppläggare, högst 19 år (blir det dyrt kan du gå upp lite i åldern).
- Spela 3-5-2
- Träna spelupplägg
- Hitta någon du kan boka träningsmatch med varje vecka, så glöms det inte.
> Kondition runt 15% med 100% träningsintensivitet ger fenomenal kondition på spelarna. Vilket är finfint.

Dryden, samma sak hände mig, men det är kul att starta om ifrån scratch. :)

Medlem sedan juni 20001 251 inlägg

Gnu skrev:

Dags att byta tränare! Men vad bör jag köpa?
Jag sitter o funderar på om jag ska anställa en tränare med "bra" ledarförmåga och "enastående" tränarförmåga för ca 11 miljoner eller en med "ypperlig" ledarförmåga och "ypperlig" tränareförmåga för 5 millar...

Tränarförmågan! Ledarförmågan hjälper bara till när man vill arbeta upp stämningen med ta det lugnt och när laget spelar med konstiga taktiker.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Jag registrerade mig nyss men har inte fått något mail? Jag kan logga in men har uppenbarligen inget lag att leka med. Vad göra?

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Gein skrev:

Jag registrerade mig nyss men har inte fått något mail? Jag kan logga in men har uppenbarligen inget lag att leka med. Vad göra?

Du får ett lag tilldelat dig när det finns något ledigt. Det är ett kösystem. :)

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)