webForumDet fria alternativet

Hattrick

Datorspel

2 598 svar · 116 180 visningar · startad av DavidB · sida 113 av 130

Frågan, av DavidB

nån här på wF som håller på med Hattrick? säg till så kan vi ta en träningsmatch isåfall \------------------ // David - Probably the best guy in the world

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Ledde bra länge mot serieledaren.. :D
Men, i andra halvlek kvitterade de och slutresultatet landade på 3-3. Äntligen fick mitt nya mittfält visa vad de kan och vi är nog ganska nöjda med det. Finns lite annat att förbättra i nästa "uppgraderingsresa". Det blir nu en hård kamp om en placering ovanför nedflyttningsstrecket och tja... det är en öppen fråga än så länge. Känns faktiskt som det kvittar.. vi behöver nog bli lite bättre än så här för att kunna hävda oss i femman.

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Hjälp! Vad ska jag göra?!
Fick en himmelsk SU ikväll.. kommer till 90% gå upp i femman och lär behöva den killen. Men.. ligger på minus i kassan och går jag upp måste jag förstärka.
Så.. sälja honom eller ej?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

bymarie skrev:

Hjälp! Vad ska jag göra?!
Fick en himmelsk SU ikväll.. kommer till 90% gå upp i femman och lär behöva den killen. Men.. ligger på minus i kassan och går jag upp måste jag förstärka.
Så.. sälja honom eller ej?

Jag sitter lite i samma sits. Inatt (tror jag det var) fick jag min andra mytomspunne SU:are. Djävuskt starkt innermittfält men eftersom jag redan i och med lönerna för den här säsongen går back över miljonen på en tvåveckorsperiod så lär jag inte ha råd att behålla båda två, om ens någon av dem, till nästa säsong. De tips jag fått, och som jag funderar allvarligt på, är att kränga en/båda och lägga de pengarna (säkerligen en bit över hundra mille totalt för båda) på ett starkt allroud-lag. Man får ju trots allt en hög med vettiga spelare för de pengarna.

Så funderar jag som sagt.

bymarie:
Det är beroende på vad du sen har för återväxt. Själv så säljer jag visserligen mina toppspelare, men inte utan att ha bra ersättare (1-2 steg under och på g). Ser alltså till att ha ett mönster i nivån bland mina 6 träningsobjekt. Detta har gett utrymme för att periodiskt sälja en eller två toppspelare och kanske dras med ett lite lägre anfall (tränar det) i ett par matcher och använda pengarna till att förbättra resten av laget. En gubbe med himmelsk SU är väl kanon, men inte nödvändigt för att hänga kvar i femman (beroende på hur resten av mittarna i laget ser ut då förstås).

Nu gör iofs inte mitt lag en kometkarriär,,, men ändå ;)

Fast med det du skriver om att gå upp i serie, i åtanke, så kanske du ska vänta med att sälja gubben tills nästa steg. Kanske du kan dra ned på lite andra utgifter eller sälja någon annan spelare för att klara krisen?

Jaha. SVM fick det bli idag mot serietrean och visst, 6-1 klagar jag inte på och jag befäster min andraplacering rejält. Fem poäng ner nu till de jag slog idag. Underbart skönt och det här ser ut att bli min bästa säsong sedan säsong 19 (som avslutades 2003-07-06), då jag vann min serie. :)

En annan nästan lite osannolik sak upptäcke jag idag. En av mina gamla försvarsrävar, Lars Svensson, värvades 2002-04-26 från Alex Villa - de som åkte ner till V:an till den här säsongen och som idag leder min serie. :e

Ha... med två av de bästa mittrarna låsta vid bänken spelade vi idag med TDL och press mot ett bättre lag. Resultatet blev lite överraskande 1-2. Dvs bortavinst för oss :D Så nu ökade vi på till ett lite tryggare avstånd till nedflyttningsstrecket eftersom närmaste nedanför spelade oavgjort i sin match. Men än är det inte färdigt ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Förlust med 2-0 men en 17-årig junior med enastående framspel räddade väl dagen lite iaf.

Vad ligger ni i för division som spelar så tidigt på dagen? En annan sitter här och väntar på ett ens match ska börja!

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Yikes! Slog serieledarna på bortaplan och hamnade helt plötsligt på andra plats i serien.

bymarie skrev:

Vad ligger ni i för division som spelar så tidigt på dagen? En annan sitter här och väntar på ett ens match ska börja!

V:an, och så vitt jag kommer ihåg så låg väl även du där? Där börjar matcherna klockan 10.

T R Ä N I N G S M A T C H ! ! ! ! !

Efterlyses ;)

Lag id: 451913

Forget it.

FC Dryden ska för första gången i klubbens historia spela på kanadensisk mark, detta i kommande onsdags träningsmatch på Acton Vale Arena, mot Valios.
- Vi har börjat samla flaggor, hälsar presidenten.
Inga problem med tidsomställningen inför nästa söndags enormt viktiga WO-match som ni ändå kommer att vinna?
- Äh, spelarna i det här laget är inga veklingar. Vi har faktiskt spelat i fyran. Jag tror nog att vi vinner rätt stort, säg 5-0. Det är ju trots allt hemmaplan, fortsätter han.

Alla hästar hemma i stallet, uppenbarligen.

Seger med 2-1 och en enastående juniormålvakt fick jag uppflyttad! Trevlig dag! :)

Jag hade idag den dåliga smaken att definitivt sparka ut ett lag ur serien. Men kör man TDL och vinner med 7-0 borta så har de faktiskt inget i femman att göra. Synd dock, för nu blir det minst ett WO-lag kvar till nästa säsong. :l

Jag ska också meddela att jag igår sålde en upptränad junior. Äntligen lite utdelning på den satsningen - 25 mille fick jag för honom. :)

Hur ofta får ni upp juniorer som ni kan kränga för en bra summa sen?

Har fått upp verksamheten till enastående den här säsongen och jag har väl fått upp 2-3 stycken miljonobjekt och sen några stycken som jag håller på att träna upp för att kunna tjäna en slant på framöver.

Lönar det sig att ha en fungerande ungdomsverksamhet? När mitt lag var på gränsen till konkurs för ett par säsonger sedan så la jag ner den satsningen. Men är det värt det? Det tar ju lite tid att kämpa sig upp till enastående..

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Dryden skrev:

Hur ofta får ni upp juniorer som ni kan kränga för en bra summa sen?

Det är ganska sällan nuförtiden, men det går nog runt iaf skulle jag tro...

Jag har nog inte sålt så många junisar som jag tränat upp, men däremot har det blivit ett par tiomiljonersförsäljningar direkt från juniorlaget under årens lopp.

mvh

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Appropå juniorverksamheten. När den är fenomenal, hur mycket pengar måste man trycka in i den? Haft på 200k i en halv säsong nu och funderar på om man kanske kan sänka till 100k eller växla lite mellan 100-200k?

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)