webForumDet fria alternativet

Hur gör man nu?

Datorspel

7 svar · 176 visningar · startad av Tomas W

Medlem sedan aug. 2000112 inlägg
Frågan#1

Okej, det gäller Half-Life. När man kommer till en drake med 3 huvud så ska man ju starta "el" "syre" "bränsle", så nu till frågan. Jag har lyckas få igång elen och fläkten men ändå lyser inte "Oxygen" lampan. Kankse borde säga att jag såg några plankor upp i toppen, så ska man slå sönder de, hur i såfall.
Okej detta var frågan, kankse lite rörig men ni som kan det kan väll skriva ett svar innan jag blir lite "tossig".

------------------
Mañana är oftast den jobbigaste veckodagen.
- Spanskt ordspråk

<A HREF="http://www.biraboys.com" TARGET=_blank>Biraboys.com</A>

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Det är flera år sen j ag spelade HL nu så minnet sviktar en del :) Rummet med plankorna i taket, är det de runda rummet med fläkten du menar ? I så fall skall du starta fläkten, hoppa ut i "uppåtluften" och slå sönder plankorna.

------------------
// Niklas

"There is no guarantee that this message has been read or understood."

Okej, ska testa det senare.

------------------
- Spanskt ordspråk

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Yepp det är rätt...

sen kommer du till en konstig press av någe slag som du ska akta dig för gå på bjälkarna i taket... två marinsoldater finns i rummet, samt att det dyker ner sådana där små ailens från höger över sida som ramlar ner i pressen... när du tagit ut marinsoldaterna så har du en knapp som startar oxygen...

När du kommer ut därifrån så droppa 2 handgranater i hålet med draken ta dig till trappan där du tidigare slog sönder lådorna för att komma till vänta 2sec längst upp på stegen (alltså gå inte ut på bryggan) när du väntat så springer du till nästa stege vänta längst ner på stegen i 1 sec sedan tar du all fart du kan till hallen där du är i säkerhet... sedan till kontrollrummet och mörsa drake med elden! :D

Dock så är detta en av de sista bra singelplayer banorna, snart kommer du upp i rymden och då suger hl sigelplayer stort...

------------------
McD- Burgers for the people!

www.McDz.net www.SweQuake.com

[Redigerat av McD den 05 apr 2001]

Spara innan du eldar upp drakarna, det är ngt du vill se mer än en gång :)

------------------
// Niklas

Okej, é det långt kvar på spelet sen? Får se om jag orkar spela ut det, é det värt det sen efter "draken". Är Gunman bra, har det nånstans é det lönt att installera det sen?

många frågor men hoppas på många svar ;)

------------------
- Spanskt ordspråk

det är ett bra tag kvar... Du skall ut i rymden opch hoppa runt oxå. Det har väl sina höjdpunkter även då men det tappar mycket känsla när man kommer "ut i det blå". Gunman suger, spelar hellre Ms Röj :e Tycker att det var/är buggigt, fult och allmänt trist. Kan iof bero på att jag har fastnat CS :)Prova Opposing Force, det är likt HL när det är som bäst.. lite väl kort bara..

------------------
// Niklas

Får väll installera OpForce sen, men vill lära mig CS men får inte i gång bootarna :(. Klara mig ut ur knipan. Men prov i idag, så det blev inte mycket spelande i går men nu är det ju lov :).

------------------
- Spanskt ordspråk

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)