Jag spelar demoversionen av Quake 3 Arena och funderar nu på att köpa den riktiga versionen. Förutom att jag förmodligen kommer kunna spela på wF's server (har försökt men den vill inte släppa in mig idag, fel version) så har jag några frågor:
Vad får man som man inte har i demot?
Finns det lika många servrar att spela på som i demot?
Kan man spela på demo servrarna?
Är det stor skillnad på spelarnas skill?
Svaret har du fått på de flesta av dina frågor... men den frågan längst ner digga jag :e
JA, det är STOR skillnad kanske inte på träffsäkerhet vissa nightmarebottar träffar ju 99.9% av sina skott... MEN det här med quake har inte alltid med träffsäkerhet att göra utan AI...
Bottarna står inte och campar quad, de skjuter med det vapenet de har... springer inte direkt till RL eller RG när de dött utan springer runt och små chainar istället för att hämta nått som de verkligen kan döda med... så det är skillan mycket stor...
Det tar ett tag innan man kommer in i det här med att lira på näetet... ett tips är att kolla demon finns många olika spelstilar som man kan lära sig av.
Ge inte upp, det tar oftast 4-5månader innan man kommer in i detta helt och hållet, hoppas att du nu har börjat meckat med configen och har lite script. hjälper dig på traven att göra fler saker samtidigt både jag och vide kan hjälpa dig med det... Du kan kolla min cfg ligger på www.mcdz.net under spel (dålig dns tar ett tag o ladda) men där kan du säker hitta bra info...
Åkte iväg och köpte spelet på OnOff. Visade sig vara dom dyraste, vågar inte tala om vad jag betalade.
När jag kom hem gick det inte att installera. Man är tvungen att först installera "vanliga" Q3.
Varför läser jag inte på etiketterna. grrrr. Ett så dyrt spel tror man inte skall behöva kosta mer.
Q3 A visade sig sedan vara slut i hela Täby Centrum, typiskt. Skall kolla igen nästa vecka.
Får fortsätta mala på med Demo versionen.
99 kr. Vart då??. I dom billigaste affärerna kostar det runt 260 kr.
"valiga" Q3 kostar däremot 99 kr.
Tack för svaren!
Skall prova din config McD.
Det mest irriterande med Q3 är när man skall byta vapen. Om man tex råkar gå över en "shot gun" när man sjuter med "rockets" vill man snabbt byta tillbaks. Då skulle det vara bra med tre händer.
PS. OnOff är mycket dyrare. Varför blir jag alltid rånad när jag köper något?
Orkar inte gämföra priser, förmodligen därför.
Köper man båda spelen från OnOff är man uppe i nästan 1000 kr.
Inga fler spel från OnOff m.a.o.
så trodde även jag :(
Fick dock betala 269 spänn för modden och det tycker jag är lite dyrt bara för en modifiering.
Nu har dom i.o.f.s. sänkt priset på Q3 Arena till 99:- så det jämnar väl ut sig för nya kunder men gynnade ju inte oss som gav över 400 för den en gång i tiden.
Köpte dessutom 2 stycken vid den tidpunkten :l
Det råder en viss förvirring ang. prissättningen på Q3 Arena.
Var ute en vända idag för att komplettera mitt Q3 Team Arena köp med Q3 Arena.
Spelet är fortfarande slut i Spelbutiken i Täby Centrum. Dom ringde sin generalagent som ringde till England. Ingen vet när spelet kan levereras. Dom vet inte ens vad det kommer att bli för pris. Trodde att det skulle landa på ca 200 kr. Förra veckan fick jag beskedet 99 kr !!!?????.
Gick till Åhlens. Där kostar spelet 499 kr. Hmmmm har redan lagt ut 460 kr för Q3 Team Arena.