Humm jag hade oxå mcyket dålig fps när jag körde w2000 i 4 timmar sedan åkte 98 SE in igen...
Du få konfa cfg:n ordentligt!
------------------
McD- Burgers for the people!
www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P
3 svar · 307 visningar · startad av Reefer
Hej!
Har sökt lite om det här men hittar inget riktigt svar på varför -alltså; när jag kör timedemo i Q3(Win2k) så får jag 26.5 (?!?!), tycker det verkar vara lite väl lite, tar FPS:n verkligen så mycket stryk av att vara i Win2k?
Burkkonfig:
AMD K-6 II 500 mhz (ja jag vet, inte den bästa processorn för spel)
128 MB RAM
TNT 2
SB Live
Detonator 3 ver. 6.31
VIA AGP 4.04
VIA INF 1.02
ljudet är satt på high quality, men grafiken är på default förutom att upplösningen är satt på 800*600
Dessutom råkar jag ut för en skum liten bugg när jag installerar Q3 i Win2k, setup-programmet påstår att jag har en 163 mhz processor(?) -mailat activision om det, och fick till svar att dom aldrig varit med om det men skulle kolla det -tror f-n det ... ;)
Nån som har nåra ideer om varför FPS:n skulle vara så låg i Win2k, och vad man skulle kunna göra åt det?
------------------
Du har ändrat muspekarens position på skärmen, för att ändringarna ska träda i kraft måste du starta om din dator -vill du starta om din dator nu?
[JA]****[NEJ]
[Redigerat av Reefer den 26 jan 2001]
Humm jag hade oxå mcyket dålig fps när jag körde w2000 i 4 timmar sedan åkte 98 SE in igen...
Du få konfa cfg:n ordentligt!
------------------
McD- Burgers for the people!
www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P
men grabbar går det dåligt för er? :)
Jag kan tala om vad jag har för grejjor så att ni kan jämnföra:
Athlon 650Mhz @ 651Mhz ;)
ASUS K7M
192Mb SdRam (snart mera)
GeForce DDR ASUS 6800
Drivrutiner:
NVIDIA 7.17 (ökade prestandan avsevärt... över 100%)
VIA 4in1, kommer inte ihåg vilken version...
NVMAX nånting... :)
När jag ställde mig mot en vägg med 1024*768 så fick jag hela 230fps (med cg_showfps 1)...
Mvh, Vide
------------------
Nu har du sjungit på sista refrängen
Jourhavande Vide
Här finns en sidan med drivare och program till NVIDIAs processorer... samt några fixar till AMD processorer...
http://www.charnleys.co.uk/nvmax/
------------------
Nu har du sjungit på sista refrängen
Jourhavande Vide